درمان انحراف زانو و پا با عمل جراحی استئوتومی زانو

عمل جراحی استئوتومی زانو در اصفهان

111-بهترین-جراح-درمان-انحراف-زانو-و-پا-با-عمل-جراحی-استئوتومی-زانو-steotomi-knee ارتروپلاستی زانو, استئوتومی گوه‌ای باز, استئوتومی گوه‌ای بسته, بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو, بهترین دکتر جراح زانو, بهترین دکتر جراح زانو در اصفهان, بهترین دکتر جراح زانو در ایران, بهترین متخصص جراحی زانو, پای پرانتزی, پای ضربدری, تعویض مفصل زانو با لیزر, جدیدترین روش تعویض مفصل زانو, جراح ارتوپد و فوق تخصص زانو در اصفهان, جراح استئوتومی گوه‌ای باز, جراح پای پرانتزی, جراح پای ضربدری, جراح زانو برای ناهنجاری های پای پرانتزی یا ضربدری شکل, خطرات مزایای عمل جراحی استئوتومی, درمان انحراف زانو با عمل جراحی, درمان انحراف زانو و پا با عمل جراحی استئوتومی زانو, درمان انحراف کشکک زانو, درمان پای پرانتزی, درمان پای ضربدری, درمان عمل استئوتومی زانو, درمان ناهنجاری های پای پرانتزی یا ضربدری شکل, دکتر پای پرانتزی, دکتر جراح زانو, شرایط بازگشت به کار بعد از عمل استئوتومی زانو, شرایط عمل جراحی استئوتومی, شرایط عمل زانو, عکس تعویض مفصل زانو, عمل استئوتومی زانو, عمل استئوتومی گوه‌ای بسته, عمل جراحی استئوتومی, عمل جراحی استئوتومی در اصفهان, عوارض تعویض مفصل زانو, فوق تخصص زانو از امریکا, فیلم عمل تعویض مفصل زانو, فیلم عمل کشکک زانو, مراقبت بعد از عمل تعویض مفصل زانو, مزایای عمل جراحی استئوتومی, معایب عمل جراحی استئوتومی, ناهنجاری های پای پرانتزی یا ضربدری شکل, هزینه تعویض مفصل زانو, ورم پا بعد از جراحی تعویض مفصل زانو

درمان انحراف زانو و پا با عمل جراحی استئوتومی زانو اغلب فقط بر یک طرف مفصل تأثیر می‌گذارد، در نتیجه معمولاً پا دچار ناهنجاری‌های “پای پرانتزی” یا “پای ضربدری” می‌شود. زمانی که این عارضه‌ها ایجاد می‌شود، با تراز کردن دوباره زاویه زانو، می‌توان وزن بدن را روی پاها منتقل کرد بنابراین قسمت سالم مفصل زانو متحمل فشار و استرس بیشتری می‌شود. با این کار درد کاهش یافته و نیاز به عمل جراحی تعویض زانو به تأخیر می‌افتد. این عمل جراحی استئوتومی نامیده می‌شود.

درمان انحراف زانو با عمل جراحی

درمان انحراف زانو زمانی ایجاد می‌شود که استخوان‌های زانو و ساق پا در یک خط مستقیم قرار نگرفته باشند این حالت می‌تواند باعث تحمیل فشار مضاعفی بر قسمت داخلی زانو (مدیال) و قسمت خارجی آن (لترال) شود. عمل استئوتومی عملی است که در آن استخوان تیبیال یا استخوان فیمورال به کمک جراحی اصلاح شده و در محل مناسب قرار داده می‌شوند (شکستگی کنترل‌شده)، بنابراین وزن بدن بیمار از روی قسمت تحت تأثیر آرتروز برداشته شده و به غضروف‌های سالم که تحت تأثیر آرتروز نیستند منتقل می‌شود.

جراح ارتوپد و فوق تخصص زانو در اصفهان بیان می‌کند که درمان این عارضه بسیار مهم است زیرا با گذشت زمان، فشار وارده بر زانو باعث تشدید درد می‌شود. برای کسب اطلاع از روش‌های درمانی برای معالجه انحراف زانو و یا رزرو نوبت مشاوره از متخصص می‌توانید با شماره‌های 03131315870 03131315871 تماس حاصل نمایید.

عمل استئوتومی زانو

عمل استئوتومی زانو به عنوان درمان آرتروز و درمان انحراف کشکک زانو در مراحل اولیه آن شناخته می‌شود و برای بیمارانی که جوان و نسبتاً فعال هستند انجام می‌شود. هدف از انجام این عمل جراحی، ‌ترمیم و اصلاح ناترازی ساق پا است که در اثر آرتروز دچار ناهنجاری های پای پرانتزی یا ضربدری شکل شده‌اند. استئوتومی جایی است که استخوان شکافته می‌شود بنابراین ساق پا می‌تواند در محل درست و صحیح خود به صورت صاف و مستقیم قرار داده شود. این جراحی به وسیله یک صفحه و پیچ برای حفظ حالت اصلاح شده محافظت می‌شود.

ادامه مطلب  درمان خانگی زانو درد کودکان با ورزش و 8 علت درد زانوها

عمل جراحی استئوتومی برای چه کسانی مناسب است؟

 بهترین دکتر جراح فوق تخصص زانو برای درمان انحراف زانوی پرانتزی و ضربدری با مراقبت کامل بعد از عمل جراحی استئوتومی باز یا گوه بسته ای زانو در اصفهانestomi1

عمل جراحی استئوتومی زانو معمولاً در افرادی که زانوی پرانتزی دارند انجام می‌شود، در قسمتی که قسمت مدیال (داخلی) زانو دچار آرتروز شده است. این عمل به عنوان عمل استئوتومی گوه‌ای باز مدیال شناخته می‌شود و در آن زانو با کمی ضربدری شدن ترمیم می‌شود بنابراین وزن بدن به قسمت خارجی (لترال) زانو منتقل می‌شود.

به ندرت این عمل برای زانوهای ضربدری انجام می‌شود. در این بیماران، استئوتومی از طریق قسمت لترال ران و ساق پا انجام می‌شود و پا به شکل مستقیم اصلاح می‌شود، بنابراین وزن بدن روی قسمت مدیال منتقل می‌شود. هدف از انجام این عمل جراحی، کمک به حفظ سطح فعالیت در افراد جوان بدون نیاز به عمل جراحی تعویض مفصل زانو است. استئوتومی فرایند تخریب زانو را کند کرده و عمل آرتروپلاستی زانو را به تعویق می‌اندازد.

مزایای عمل جراحی استئوتومی

بهترین دکتر جراح فوق تخصص زانو برای درمان انحراف زانوی پرانتزی و ضربدری با مراقبت کامل بعد از عمل جراحی استئوتومی باز یا گوه بسته ای زانو در اصفهان

با حفظ آناتومی زانوی خود، یک استئوتومی موفق می‌تواند نیاز به عمل جراحی تعویض مفصل زانو را تا چندین سال به تعویق بیندازد. یکی دیگر از مزایای این عمل این است که پس از انجام عمل استئوتومی هیچ محدودیت فیزیکی برای بیمار ایجاد نمی‌شود. شما قادر خواهید بود که به راحتی در فعالیت‌های دلخواه خود شرکت کرده و حتی در ورزش‌های پربرخورد نیز می‌توانید شرکت کنید.

معایب و عوارض عمل جراحی استئوتومی

عمل استئوتومی معایب و عوارضی درپی دارد. برای مثال بعد از انجام عمل جراحی استئوتومی، کاهش درد در مقایسه با عمل تعویض جزئی  زانو یا کلی مفصل زانو قابل پیش‌بینی نیست؛ زیرا شما پس از انجام عمل استئوتومی نمی‌توانید وزن را روی ساق پای خود بیندازید، دوران بازتوانی پس از استئوتومی طولانی‌تر از دوران بازتوانی پس از تعویض جزئی مفصل زانو است.

در برخی موارد انجام عمل استئوتومی باعث ایجاد اشکال در عمل جراحی تعویض مفصل زانو در آینده می‌شود. دوران بازتوانی یا بهبودی پس از عمل استئوتومی دشوارتر دوران بازتوانی پس از عمل تعویض جزئی مفصل زانو است زیرا درد زیادی وجود دارد و شما نمی‌توانید وزن بدن را روی ساق پا بیندازید.

ادامه مطلب  درمان زانو و پای پرانتزی در کودکان و بزرگسالان با ورزش و جراحی

قبل از عمل جراحی

احتمالاً شما قبل از انجام عمل در بیمارستان پذیرش می‌شوید. قبل از عمل، دکتر جراح زانو از گروه بیهوشی برای ارزیابی وضعیت شما کمک می‌گیرد. وی پرونده پزشکی شما را بررسی کرده و با متخصص بیهوشی در مورد نحوه بیهوشی مناسب شرایط شما مشورت خواهد کرد. بیهوشی هم می‌تواند عمومی (خواب در حین عمل) باشد هم می‌تواند به صورت نخاعی (شما هوشیار خواهید بود اما بدن شما از کمر به پایین بیح‌س می‌شود) باشد. دکتر جراح زانو همچنین قبل از عمل شما را ملاقات کرده و زانوی شما را برای انجام عمل جراحی علامت‌گذاری می‌کند.

شرایط عمل جراحی استئوتومی

estomi2 بهترین دکتر جراح فوق تخصص زانو برای درمان انحراف زانوی پرانتزی و ضربدری با مراقبت کامل بعد از عمل جراحی استئوتومی باز یا گوه بسته ای زانو در اصفهان

استئوتومی گوه‌ای بسته

بهترین دکتر جراح زانو از زیر کشکک زانو یک شکاف در قسمت جلوی زانوی شما ایجاد می‌کند. وی اندازه صحیح گوه را با استفاده از سیم‌های کمکی تعیین می‌کند. جراح به کمک یک اره، امتداد سیم‌های کمکی را می‌برد و سپس یک قطعه گوه‌ای شکل از استخوان را در می‌آورد. وی استخوان‌ها را کنار هم قرار داده به طوری که فضای باز شده ناشی از برش استخوان پر شود. جراح یک صفحه و پیچ در محل عمل قرار داده تا استخوان‌ها را در محل مناسب حفظ کرده تا استئوتومی بهبود یابد. این متداول‌ترین روش عمل جراحی استئوتومی بوده که انجام می‌شود و به آن استئوتومی گوه‌ای بسته گفته می‌شود.

استئوتومی گوه‌ای باز

در برخی موارد به جای بستن استخوان‌ها، لبه استخوان‌ها باید باز شوند و یک قطعه استخوان پیوندی برای پر کردن فضای باز استفاده می‌شود و به بهبودی استئوتومی کمک می‌کند. این عمل جراحی استئوتومی گوه‌ای باز نامیده می‌شود. پس از عمل شما به اتاق ریکاوری منتقل می‌شوید و تحت نظارت دقیق قرار می‌گیرد تا از حالت بیهوشی خارج شوید. سپس شما به اتاقی در بخش بیمارستان منتقل خواهید شد.

پس از عمل استئوتومی

در بسیاری از موارد، بیمار 2 تا 4 روز پس از انجام عمل جراحی در بیمارستان بستری می‌شود. در این مدت شما تحت نظارت قرار داشته و به شما داروهای مسکن و ضد درد داده می‌شود. پس از انجام عمل جراحی، جراح زانوی شما را در زانوبند یا آتل قرار می‌دهد یا آن را گچ می‌گیرد تا در خلال فرایند بهبودی آسیبی نبیند. در بسیاری از موارد شما باید به مدت چند هفته از عصا استفاده کنید.

ادامه مطلب  بهترین ورزش های زانو از مقدماتی تا پیشرفته به همراه تصویر

در حدود 6 هفته پس از انجام عمل جراحی، شما به جراح زانو مراجعه خواهید کرد تا وی وضعیت شما را بررسی کند، عکسی به وسیله اشعه ایکس از زانوی شما گرفته می‌شود تا دکتر جراح زانو روند بهبودی استئوتومی را بررسی نماید. پس از این ملاقات، جراح به شما خواهد گفت که چه موقع می‌توانید به آسودگی وزن خود را روی پای خود بیندازید و چه موقع می‌توانید فعالیت‌های بازتوانی و راه رفتن بعد از عمل استئوتومی را آغاز کنید.

توانبخشی پس از عمل جراحی استئوتومی

estomi6 بهترین دکتر جراح فوق تخصص زانو برای درمان انحراف زانوی پرانتزی و ضربدری با مراقبت کامل بعد از عمل جراحی استئوتومی باز یا گوه بسته ای زانو در اصفهان

درصد موفقیت عمل پای پرانتزی بسته به شرایط شما دارد، ولی آنچه مسلم است شما به زودی می‌توانید فیزیوتراپی را شروع کنید. این درمان در ابتدا با تقویت عضلات چهار سر ران و تمرینات همسترینگ آغاز می‌شود. در طول دو تا چهار هفته اول دامنه حرکتی به آهستگی بازمی‌گردد و دامنه کامل حرکتی به مرور زمان بازیابی می‌شود. همچنان که بیمار فعالیت‌های فیزیوتراپی را انجام می‌دهد، تمرینات ورزشی عملکردی با هدف سریع راه رفتن در سه ماه آغاز می‌شود و شما می‌توانید پس از 6 ماه بدوید و به فعالیت‌های ورزشی خود بپردازید.

شرایط بازگشت به کار بعد از عمل استئوتومی زانو

افرادی که کار آنها پشت میز است می‌توانند پس از 2 تا 4 هفته به کار خود بازگردند و بیمارانی که کارهای بدنی انجام می‌دهند حدود سه ماه طول می‌کشد تا بتوانند به کار خود بازگردند. مدت استراحت بعد از عمل پرانتزی پا را باید با جراح زانو مشورت کنید

یادداشتی از دکتر مویدفر جراح زانو در اصفهان

سایت دکتر مهدی مویدفر توصیه و درمان پزشکی ارایه نمی کند. اطلاعات مقاله درمان انحراف زانو و پا با عمل جراحی استئوتومی زانو فقط برای اهداف آموزشی است و به عنوان جایگزینی برای تشخیص یا درمان پزشکی در نظر گرفته نشده است. شما نباید از این اطلاعات برای تشخیص یا درمان یک مشکل یا بیماری استفاده کنید. همیشه قبل از هر اقدامی در ارتباط درمان خودسرانه یا مصرف مکمل های دارویی یا شروع یک برنامه تمرینات ورزشی زانو، با پزشک خود مشورت کنید.

دکتر مویدفر فوق تخصص درمان بیماری های زانو پیشنهاد میکنند چنانچه سوال یا راهنمایی در ارتباط با بیماری های زانو دارید با ایشان در میان بگذارید. برای دریافت اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت می توانید با شماره های ۰۳۱۳۱۳۱۵۸۷۰۰۳۱۳۱۳۱۵۸۷۱ تماس حاصل نمایید.

18 دیدگاه در مقاله “درمان انحراف زانو و پا با عمل جراحی استئوتومی زانو

  1. بازتاب: دكتر ورياني متخصص ارتوپد و فوق تخصص زانو | جراحی استئوتومی زانو | دكتر ورياني متخصص ارتوپد و فوق تخصص زانو

  2. Farhad پاسخ

    سلام خسته نباشید من طول هر دوتا پام نسبت به بالاتنه ام بلند تره آیا میتونم از ساق هر دوتا پام 3cm با جراحی کوتاه تر بشه؟

  3. یگانه پاسخ

    درود بر شما
    با انجام این عمل چند درصد احتمال متوازن نشدن دو پا وجود دارد؟
    یعنی یکی از پاها کوتاهتر از دیگری شود؟
    تشکر

  4. مهسا خوشدل پاسخ

    سلام خسته نباشید من۲۵سالمه وبچه شیر میدم والان یکسال درگیر درد وصدا دادن زانو شدم که پزشکم گفته علت آرتروز وانحراف زانو هست میشه بفرمایید واسه من هم این عمل موفقیت آمیز هست؟؟

  5. مریم پاسخ

    سلام
    ببخشید میخواستم مشاوره بگیرم من ی دختر ۲۰ ساله هستم که مشکل پای پرانتزی دارم وخیلی اذیتم میکنه چون کلا اعتماد ب نفسمو گرفته راهی به جز عمل نیست ولی واقعا از عملش میترسم راه دیگ وجود نداره ؟ یا عملش سنگینه؟ ممکنه عوارص بدی داشته باشه و مدت بهبودیه کامل چقدره چون من دانشجوهستم میخوام شرایط بهبودیش رو بدونم

  6. فاطمه پاسخ

    باسلام من مشکل پرانتزی پا دارم و یک کلیه هم سه سال گذشته به دلیل نفرکتومی کلیه تخلیه شد از آنجا که داروهای مسکن یا اصولا مصرف داروبهتر است با احتیاط انجام شود تا آسیب به کلیه ام وارد نشود در ضمن بعد از جراحی حتما نیاز به دارو های مختلف می باشد آیا باز هم پاهای من جراحی باید شود؟

  7. فهیمه صادقی پاسخ

    سلام خسته نباشید
    صادقی هستم 29 سالمه و پاهام پرانتزیه
    چند سالیه که به فکر عمل افتادم. متاسفانه 6 ماهه که خیلی درد دارم.
    بیمارستان میلاد هم رفتم. ولی قبول نکردن که عمل کنن
    میخوام بدونم اگه بخوام کلینیک عمل کنم هزینه ش چقد میشه؟ آیا دفترچه تامین اجتماعی توو کاهش هزینه تاثیری داره یا نه؟
    خیلی ممنون میشم اگه جوابمو بدین

  8. زهرا پاسخ

    سلام اقاي دكتر مادر من بايد تعويض مفصل زانو انجام بده ميخواستم بدونم استخوان زير زانوشون كه انحراف داره با اين عمل انحرافش از بين ميره يا بايد برا انحراف هم عمل ديگه اي انجام بديم.ممنون

  9. فریبا نوری پاسخ

    سلام و وقت بخیر
    زانوی چپ من دچار انحراف به داخل شده، میخواستم بپرسم با عمل جراحی ممکنه به حالت اولش برگرده؟

  10. امینی پاسخ

    سلام و خسته نباشید ببخشید میتونید راجب عمل استئتومی ارنج هم کمی توضیح بدید همون انحراف به خارج ارنج .اینکه چه عوارضی داره مدت درمان هزبنه جراحی درمان قطعی…

  11. نغمه جهانبانی پاسخ

    باسلام….من ۸۴روز قبل استوتومی بدلیل انحراف زانو وپای پرانتزی انجام دادم ولی هنوز استخوان سازی انجام نشده چه توصیه ای دارید

  12. تحصیلی پاسخ

    سلام من عمل جراحی استئوتومی در هر دو پا انجام دادم مورد من انحراف زانو به صورت پرانتزی ارثی و از بدو تولد بوده سوال من این است که اول بعد عمل امکان بازگشت حالت پا به وضعیت قبل آیا ممکن است و دوم اینکه با توجه به این مسئله که قبل از عمل آرتروزی در من تشخیص داده نشده آیا باز هم در آینده احتمال نیاز به تعویض مفصل ممکن است وجود داشته باشد و سوم اینکه در مورد فیزیوتراپی پس از عمل جراحی در مورد پای راستم که در فصل بهار بود خیلی سریع تر پیشرفت داشتم تا پای چپم که پیشرفت آن بیشتر طول کشیده است از زمان عملش در ماه دوم تابستان تا الان که در ماه سوم پاییز هستیم منظور م به بهبود وضعیت عضلات و باز شدن کامل زانو و رفع محدودیت های حرکتی است با تشکر.

  13. طواف پاسخ

    سلام خسته نباشید . من پای راستم انحراف داره و کاملا بصورت پرانتزی شده و پای سمت چپم کمتر . جوری که دیگه باعث کمر دردم شده . خواستم بدونم برای جراحی فقط یک پام جراحی میشه و هزینه اش چقدر است؟

  14. بهمن پاسخ

    مردی ۴۷ ساله هستم مدت بیست روز است عمل hto انجام داده ام و همچنان پایم گچ گرفته است لطفا راهنمایی کنید چند روز دیگه فیزیوتراپی را آغاز کنم

  15. بازتاب: درمان دررفتگی، جابه جایی و بی ثباتی کشکک زانو

  16. بازتاب: درمان زانوی ضربدری در اصفهان با بهترین روش اصلاح ژنووالگوم زانو

  17. بازتاب: 7 ورزش و حرکات اصلاحی پای پرانتزی در بزرگسالان با تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *