درمان آسیب های ورزشی زانو و جلوگیری از حرکات مضر برای زانو

پیشگیری از آسیب دیدگی های زانو

آسیب دیدگی زانو در فوتبال, آسیب های زانو در ورزش, آسیب های ورزشی زانو, آسیب های ورزشی زانو چیست, آسیب های ورزشی زانوا, آسیب های ورزشی زانوب, آسیب های ورزشی زانویا, آیا پیاده روی برای زانو درد ضرر دارد, اسیب های ورزش زانو, بهترین ورزش برای درمان زانو درد, پیچ خوردن زانو در فوتبال, تشخیص آسیب های زانو, تمرینات مضر برای زانو درد, جلوگیری از آسیب زانو در بدنسازی, چه ورزشهایی برای زانو درد مناسب نیست, حرکات بدنسازی مضر برای زانو, حرکات بدنسازی مضر برای زانو درد, حرکات مضر برای زانو, حرکات مضر برای زانو در بدنسازی, حرکات مضر برای مینیسک زانو, حرکات مفید برای زانو, حرکات مفید برای زانو درد, حرکات ورزشی مضر برای زانو درد, درمان خانگی زانو درد بعد از ورزش, درمان درد زانو بعد از ورزش, درمان زانو درد بعد از فوتبال, دکتر آسیب های ورزشی زانو, علائم مشکلات زانو, علت زانو درد در ورزش بدنسازی, علت زانو درد هنگام نشستن و برخاستن, غذای تقویت زانو, متخصص جراحی زانو_جراحی زانو_متخصص ارتوپدی در اصفهان_بیماری های زانو_متخصص زانو_ متخصص ارتوپدی _جراحی های زانو_بازسازی Acl زانو_بازسازی رباط های زانو_تعویض مفصل زانو_آرتروپلاستی زانو, ورزش هایی که به زانو آسیب می زند, "ورزشهای مضر برای زانو" 23-Knee injuries in sports and football-درمان آسیب های ورزش زانو در بدنسازی و جلوگیری از حرکات مضر برای زانو

درمان آسیب های ورزشی زانو و جلوگیری از حرکات مضر برای زانو، آسیبهای پا بطور عادی در هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی و حرکتی برای افراد ایجاد می‌شود. همچنین برخی از این آسیبها در نتیجه تصادفات رانندگی یا گرم نکردن مناسب یا انجام غیرصحیح حرکات ورزشی ایجاد می‌گردد. برخی اسیب های زانو در ورزشکاران فوتبال هنگامی زمانی می‌شوند که در وضعیت مناسب از نظر بدنی قرار ندارند. به این ترتیب گرم کردن یا انجام حرکت های کششی به میزان کافی قبل از انجام فعالیت‌های ورزشی می‌تواند نقش موثر در پیشگیری از آسیب‌دیدگی‌های زانو داشته باشد.

آسیب دیدگی زانو در ورزش

فعالیت فیزیکی یکی از اجزای مهم در حفظ سلامت بدن است. به هر حال، توجه به برخی اقدامات احتیاطی می‌تواند خطر آسیب دیدگی های ورزشی زانو را حداقل نماید. دکتر مؤیدفر فوق تخصص زانو و جراح ارتوپد در این رابطه بیان می‌کنند: آسیب دیدگی زانو مسئله ای عادی در هنگام انجام فعالیت های ورزشی است، اما خوشبختانه اکثر مشکلات ایجاد شده برای زانو با استراحت کردن رفع شده و نیازی به عمل جراحی ندارد.

بهترین دکتر متخصص زانو

به عنوان یک قاعده کلی، هر گونه آسیب وارد شده به زانو که باعث ایجاد مشکلات ظاهری مشخص یا ناتوانی برای فرد در ارتباط با تحمل وزن بدن بر روی پاها شود، می‌بایست توسط “بهترین دکتر متخصص زانو” مورد بررسی قرار گرفته و تحت درمان قرار گیرد. برای دریافت مشاوره یا رزرو نوبت از دکتر مویدفر زانو می‌توانید با شماره های 03131315870 03131315871 تماس حاصل نمایید.

آسیبهای ورزشی زانو

23-Knee injuries in sports and football-"درمان آسیب های ورزشی زانو" در بدن سازی و جلوگیری از حرکات مضر برای زانو آسیب دیدگی زانو در فوتبال, آسیب های زانو در ورزش, آسیب های ورزشی زانو, آسیب های ورزشی زانو چیست, آسیب های ورزشی زانوا, آسیب های ورزشی زانوب, آسیب های ورزشی زانویا, آیا پیاده روی برای زانو درد ضرر دارد, اسیب های ورزش زانو, بهترین ورزش برای درمان زانو درد, پیچ خوردن زانو در فوتبال, تشخیص آسیب های زانو, تمرینات مضر برای زانو درد, جلوگیری از آسیب زانو در بدنسازی, چه ورزشهایی برای زانو درد مناسب نیست, حرکات بدنسازی مضر برای زانو, حرکات بدنسازی مضر برای زانو درد, حرکات مضر برای زانو, حرکات مضر برای زانو در بدنسازی, حرکات مضر برای مینیسک زانو, حرکات مفید برای زانو, حرکات مفید برای زانو درد, حرکات ورزشی مضر برای زانو درد, درمان خانگی زانو درد بعد از ورزش, درمان درد زانو بعد از ورزش, درمان زانو درد بعد از فوتبال, دکتر آسیب های ورزشی زانو, علائم مشکلات زانو, علت زانو درد در ورزش بدنسازی, علت زانو درد هنگام نشستن و برخاستن, غذای تقویت زانو, متخصص جراحی زانو_جراحی زانو_متخصص ارتوپدی در اصفهان_بیماری های زانو_متخصص زانو_ متخصص ارتوپدی _جراحی های زانو_بازسازی Acl زانو_بازسازی رباط های زانو_تعویض مفصل زانو_آرتروپلاستی زانو, ورزش هایی که به زانو آسیب می زند, ورزشهای مضر برای زانو

آسیبهای ورزشی زانو انواع مختلف مشکلاتی هستند که در هنگام انجام فعالیت‌ها یا تمرین‌های ورزشی برای افراد ایجاد می‌شود. آسیب‌دیدگی‌های ورزشی می‌توانند به خاطر وارد کردن فشار بیش از حد به بدن، وضعیت نامناسب بدن، یا استفاده از تکنیک نامناسب ایجاد شوند.

علاوه بر این گرم نکردن قبل از انجام فعالیت می‌تواند خطر این آسیب‌دیدگی‌ها را افزایش دهد. کبودی، پیچ‌خوردگی، رگ به رگ شدن، پارگی، و شکستگی استخوان از آسیب‌دیدگی‌های معمول در هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی هستند. در این شرایط بافت‌های نرم همچون عضله، رباط، تاندون‌ها، فاشیا، و بورس ممکن است تحت تاثیر قرار گیرند.

خطر آسیب های ورزشی حاد و مزمن زانو

خطر آسیب های ورزشی زانو به دو دسته کلی حاد و مزمن طبقه‌بندی می‌شوند. آسیب‌های حاد به صورت یک باره در هنگام ورزش یا تمرین کردن ایجاد می‌شود. کشیدگی عضله و شکستگی زانو از آسیب‌های ورزشی حاد هستند. علائم این نوع آسیب دیدگی به شرح زیر می باشند:

آسیبهای ورزشی مزمن زانو می‌توانند پس از انجام فعالیت‌ها یا تمرین‌های ورزشی برای یک دوره طولانی ایجاد شوند. علائم آسیب‌های ورزشی مزمن به شرح زیر هستند:

  • درد و ناراحتی در هنگام ورزش کردن
  • درد و ناراحتی در هنگام تمرین کردن
  • درد و ناراحتی در هنگام استراحت
  • ورم و التهاب

انواع آسیب‌های حاد زانو

آسیب های حاد زانو ممکن است از طریق ضربه، پیچیدگی یا فشار شدن زانو ایجاد شود. این آسیب‌ها می‌توانند به تخریب بافت‌های زانو، شکستگی استخوان‌ها، پارگی غضروف‌ها و آسیب به رباط‌ها و کپسول مفصل زانو منجر شوند. با توجه به جدیت این نوع آسیب‌ها، در صورت تجربه آسیب حاد زانو، مهم است که فوراً به بهترین دکتر متخصص زانو مراجعه کرده و درمان مناسب را دریافت کنید. در ادامه برخی از انواع آسیب های حاد زانو توسط دکتر مویدفر فوق تخصص زانو بیان می شود.

ادامه مطلب  علت و درمان علائم خالی کردن زانو در راه رفتن

1. کشیده شدن عضله

asib1

کشیدگی عضله زمانی اتفاق می‌افتد که عضله بیش از حد کشیده شده و دچار پارگی شود. علائم کشیدگی عضله می‌تواند شامل درد، ورم، ضعف، مشکلات حرکتی، یا ناتوانی در استفاده از عضله باشد. عضلات چهار سر ران و زردپی رایج‌ترین نقاطی هستند که در آن‌ها کشیدگی عضله ایجاد می‌شود. کشیدگی عضله در سطح خفیف را می‌توان با استراحت، سرد کردن، کمپرس، و بالا نگه داشتن ناحیه آسیب‌دیده درمان کرد.

علاوه بر این مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئید (NSAIDs) می‌تواند به کنترل درد و ورم ایجاد شده در این شرایط کمک کند. به هر حال، در مواردی که کشیدگی عضله شدید باشد، لازم است وضعیت بیمار توسط متخصص ارتوپدی تحت بررسی و درمان قرار گیرد.

2. پارگی رباط صلیبی قدامی در فعالیت‌های ورزشی

پارگی رباط صلیبی قدامی در هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی معمولاً هنگام فرود آمدن نامناسب بر روی زمین، تغییر مسیر یا توقف یک‌باره، یا در نتیجه وارد شدن ضربه مستقیم به زانو ایجاد می‌شود. افرادی که دچار پارگی رباط صلیبی قدامی‌ می‌شوند ممکن است از این ناحیه از بدن خود صدا شنیده و احساس کنند زانوی آن‌ها دیگر کار نمی‌کند. درد، ورم، و کاهش دامنه حرکتی از علائم عادی در هنگام پارگی رباط صلیبی قدامی هستند.

1.2. عمل جراحی رباط زانو

در این شرایط با توجه به سن، وضعیت سلامتی، و سطح فعالیت مورد نظر بیمار، ممکن است نیاز به انجام عمل جراحی برای رفع مشکل وجود داشته یا نیازی به عمل جراحی نباشد. در این شرایط استفاده از بریس و فیزیوتراپی ممکن است باعث رفع مشکل نشود، اما در هر حالت می‌تواند مقداری کاهش علائم مشکل را برای بیمار به همراه داشته باشد. پارگی رباط صلیبی قدامی (ACL) و پسین (PCL) از جمله آسیب‌های شایع در زانو است که معمولاً از طریق فشار یا پیچیدگی زانو به وجود می‌آیند. این آسیب‌ها نیازمند جراحی و فیزیوتراپی هستند.

3. پارگی رباط صلیبی میانی در فعالیت‌های ورزشی

رباط صلیبی میانی معمولاً هنگامی دچار آسیب‌دیدگی می‌شود که به ناحیه مفصل به سمت پهلو فشار وارد شده و این فشار باعث ایجاد حرکت نامناسب با وارد شدن ضربه مستقیم به زانو شود. پارگی رباط صلیبی میانی باعث ایجاد درد، ورم، و ناپایداری در مفصل می‌شود. این شرایط اغلب با استفاده از کمپرس یخ، بریس، و فیزیوتراپی قابل درمان است. در صورتی که سایر ساختارهای زانو دچار آسیب‌دیدگی شده و پارگی رباط صلیبی میانی شدید باشد، احتمالاً لازم است از عمل جراحی برای درمان بیمار استفاده شود.

4. پارگی مینیسک در فعالیت‌های ورزشی

آسیب دیدگی زانو در فوتبال, آسیب های زانو در ورزش, آسیب های ورزشی زانو, آسیب های ورزشی زانو چیست, آسیب های ورزشی زانوا, آسیب های ورزشی زانوب, آسیب های ورزشی زانویا, آیا پیاده روی برای زانو درد ضرر دارد, اسیب های ورزش زانو, بهترین ورزش برای درمان زانو درد, پیچ خوردن زانو در فوتبال, تشخیص آسیب های زانو, تمرینات مضر برای زانو درد, جلوگیری از آسیب زانو در بدنسازی, چه ورزشهایی برای زانو درد مناسب نیست, حرکات بدنسازی مضر برای زانو, حرکات بدنسازی مضر برای زانو درد, حرکات مضر برای زانو, حرکات مضر برای زانو در بدنسازی, حرکات مضر برای مینیسک زانو, حرکات مفید برای زانو, حرکات مفید برای زانو درد, حرکات ورزشی مضر برای زانو درد, درمان خانگی زانو درد بعد از ورزش, درمان درد زانو بعد از ورزش, درمان زانو درد بعد از فوتبال, دکتر آسیب های ورزشی زانو, علائم مشکلات زانو, علت زانو درد در ورزش بدنسازی, علت زانو درد هنگام نشستن و برخاستن, غذای تقویت زانو, متخصص جراحی زانو_جراحی زانو_متخصص ارتوپدی در اصفهان_بیماری های زانو_متخصص زانو_ متخصص ارتوپدی _جراحی های زانو_بازسازی Acl زانو_بازسازی رباط های زانو_تعویض مفصل زانو_آرتروپلاستی زانو, "ورزش هایی که به زانو آسیب می زند", ورزشهای مضر برای زانو 23-Knee injuries in sports and football-درمان آسیبهای ورزشی زانو و جلوگیری از حرکات مضر برای زانو

پارگی مینیسک یکی از رایج‌ترین آسیب‌دیدگی‌های زانو در بین ورزشکاران است که بطور خاص در هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی دارای برخورد مستقیم مشاهده می‌شود. در این شرایط خم شدن یا پیچیدن ناگهانی زانو می‌تواند باعث پارگی مینیسک شود. این وضعیت درد، ورم، سفتی، گرفتگی یا قفل شدن زانو را برای فرد به همراه داشته و ممکن است فرد نتواند زانوی خود را به مقدار معمول حرکت داده و بخش زیادی از دامنه حرکتی زانوی خود را از دست بدهد.

در صورتی که پارگی محدود به خاطر آسیب‌دیدگی لبه خارجی مینیسک ایجاد شده باشد، احتمالاً روش‌های غیر جراحی برای رفع مشکل کافی خواهد بود. به هر حال، در صورتی که علائم مشکل با استفاده از روش‌های غیر جراحی برطرف نشود، احتمالاً لازم است از روش‌های جراحی برای بیمار استفاده شود.

5. آسیب دیدگی زانوی دونده در فعالیت‌های ورزشی

آسیب‌دیدگی زانوی دونده که در اصطلاح به آن سندرم التهاب کشکک زانو نیز گفته می‌شود، یک شرایط دردناک است که در هنگام وارد شدن آسیب به تاندون‌ها، جداره رباط (سینویال)، و یا سایر بافت‌های نرم زانو ایجاد می‌شود. در حقیقت استفاده بیش از حد از زانو توسط ورزشکاران این مشکل را ایجاد نموده و باعث دررفتگی کشکک شود.

بهترین دکتر متخصص زانو بیان می کند، استراحت، یخ درمانی، کمپرس، و بالا نگه داشتن ناحیه آسیب‌دیده می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند. در موارد نادر، ممکن است نیاز به عمل جراحی برای رفع مشکلات شدید ایجاد شده در هنگامی وجود داشته باشد که سایر درمان‌ها از اثربخشی لازم برخوردار نباشند.

6. وارد شدن آسیب به غضروف در فعالیت‌های ورزشی

آسیب دیدگی غضروف زانو یکی از انواع مشکلات عادی در هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی است. علائم وارد شدن آسیب به غضروف مفصل شامل ورم و صدا دادن زانو یا احساس سایش در محل مفصل می‌باشد. این شرایط ممکن برای چند ساعت یا چند روز با سفتی مفصل همراه باشد. در این شرایط معمولاً در اولین مرحله به بیمار توصیه می‌شود از اقدامات خود مراقبتی برای رفع مشکل استفاده کند.  به هر حال در صورتی که علائم شدید بوده و با روش‌های درمان معمول بهبود پیدا نکند، احتمالاً لازم است از عمل جراحی تعویض مفصل زانو برای رفع مشکل استفاده شود.

ادامه مطلب  عمل جراحی تعویض مفصل و کشکک زانو-آرتروپلاستی زانو

7. شکستگی زانو در فعالیت‌های ورزشی

شکستگی زانو می‌تواند برای فرد بسیار دردناک بوده و با ورم یا کبودی برای فرد همراه باشد. در این شرایط احتمالاً فرد نمی‌تواند با زانوی آسیب‌دیده خود راه برود. در صورتی که شکستگی استخوان شدید باشد، ممکن است زانو ظاهر غیر طبیعی پیدا کرده و حتی استخوان زانو از پوست فرد خارج شود. ضربه‌های شدید به زانو می‌تواند منجر به شکستگی استخوان‌های زانو شود. این شکستگی ممکن است نیازمند جراحی و درمان تخصصی باشد.

8. آسیب به غضروف، کپسول مفصل و عروق خونی زانو

  • پارگی غضروف: آسیب به غضروف‌های زانو می‌تواند به دلیل ضربه، فشار یا پیچیدگی زانو ایجاد شود. این نوع آسیب‌ها ممکن است به درمان با فیزیوتراپی و در برخی موارد جراحی نیاز داشته باشند.
  • آسیب به کپسول مفصل: ضربه‌های شدید به زانو می‌توانند باعث آسیب به کپسول مفصل زانو شوند که ممکن است منجر به درد، تورم و محدودیت حرکت شود.
  • آسیب به عصب‌ها و عروق خونی: آسیب‌های حاد زانو ممکن است باعث آسیب به عصب‌ها و عروق خونی شوند که می‌تواند منجر به احساس درد، تورم و اختلالات حسی شود.

در هنگام ایجاد این آسیب‌دیدگی ممکن است در هنگام حرکت دادن زانو از آن صدا شنیده شده و درد به صورت تیر کشیدن احساس شده یا درد بیمار به قدری شدید باشد که احساس غش کردن، گیجی یا حالت تهوع به وی دست دهد. برای درمان شکستگی زانو لازم است در اسرع وقت به مطب “متخصص ارتوپدی زانو” مراجعه شود.

درمان آسیب دیدگی های ورزشی زانو در خانه

دکتر مویدفر در مقاله درمان آسیب های ورزشی زانو و جلوگیری از حرکات مضر برای زانو بیان می کند، بهترین درمان خانگی زانو درد بعد از ورزش استراحت دادن به زانو و مراجعه به متخصص زانو و رعایت دستورالعمل های دکتر زانو است. در ادامه چند روزش درمان زانو درد در خانه را تشریح می کنیم.

  • شروع درمان با استراحت کردن، یخ درمانی، کمپرس و بالا نگه داشتن ناحیه آسیب‌دیده
  • مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئید (NSAIDs)
  • بی‌حرکت کردن ناحیه آسیب‌دیده در فعالیت ورزشی
  • عمل جراحی برای مواردی که آسیب‌دیدگی ورزشی شدید باشد. در حقیقت عمل جراحی می‌تواند پارگی تاندون و رباط را ترمیم کرده و استخوان شکسته شده را به محل مناسب باز گرداند.
  • توانبخشی (فعالیت‌های حرکتی): توان بخشی یکی از نکات کلیدی در فرآیند درمان می‌باشد. این فرآیند شامل انجام تمرین های حرکتی به صورت مرحله به مرحله برای بازگشت ناحیه آسیب‌دیده به وضعیت عادی است. حرکت دادن ناحیه آسیب دیده در این شرایط می‌تواند به رفع مشکل کمک کند.

شروع مجدد فعالیت های ورزشی

توجه داشته باشید فرد آسیب‌دیده نباید تا زمان اطمینان از بهبود شرایط خود انجام فعالیت ورزشی را آغاز نماید. به این ترتیب معمولاً بیان می‌شود شروع ورزشهای زانو درد فقط زمانی امکان‌پذیر است که درد، ورم یا سفتی ایجاد شده در زانو از بین رفته باشد. همچنین در هنگام شروع مجدد فعالیت‌های ورزشی، لازم است این فعالیت‌ها به تدریج آغاز شده و به زانوی آسیب‌دیده مدت زمان لازم برای هماهنگی با شرایط جدید داده شود.

پیشگیری از آسیب‌دیدگی زانو در فعالیت های ورزشی

"آسیب دیدگی زانو در فوتبال", آسیب های زانو در ورزش, آسیب های ورزشی زانو, آسیب های ورزشی زانو چیست, آسیب های ورزشی زانوا, آسیب های ورزشی زانوب, آسیب های ورزشی زانویا, آیا پیاده روی برای زانو درد ضرر دارد, اسیب های ورزش زانو, بهترین ورزش برای درمان زانو درد, پیچ خوردن زانو در فوتبال, تشخیص آسیب های زانو, تمرینات مضر برای زانو درد, جلوگیری از آسیب زانو در بدنسازی, چه ورزشهایی برای زانو درد مناسب نیست, حرکات بدنسازی مضر برای زانو, حرکات بدنسازی مضر برای زانو درد, حرکات مضر برای زانو, حرکات مضر برای زانو در بدنسازی, حرکات مضر برای مینیسک زانو, حرکات مفید برای زانو, حرکات مفید برای زانو درد, حرکات ورزشی مضر برای زانو درد, درمان خانگی زانو درد بعد از ورزش, درمان درد زانو بعد از ورزش, درمان زانو درد بعد از فوتبال, دکتر آسیب های ورزشی زانو, علائم مشکلات زانو, علت زانو درد در ورزش بدنسازی, علت زانو درد هنگام نشستن و برخاستن, غذای تقویت زانو, متخصص جراحی زانو_جراحی زانو_متخصص ارتوپدی در اصفهان_بیماری های زانو_متخصص زانو_ متخصص ارتوپدی _جراحی های زانو_بازسازی Acl زانو_بازسازی رباط های زانو_تعویض مفصل زانو_آرتروپلاستی زانو, ورزش هایی که به زانو آسیب می زند, ورزشهای مضر برای زانو 23-Knee injuries in sports and football-درمان آسیب های ورزشی زانو و جلوگیری از ورزشهای پر خطر و مضر برای زانو

برای پیشگیری از آسیب دیدگی زانو در فعالیت‌های ورزشی، می‌توانید اقداماتی انجام دهید که به تقویت عضلات زانو و افزایش انعطاف پذیری آنها کمک کند. مهمترین راهکارها عبارتند از، تمرینات تقویتی، انجام تمرینات انعطاف‌پذیری و استرچینگ برای عضلات زانو و پاها می‌تواند از افزایش انعطاف پذیری و کاهش خطر آسیب‌دیدگی زانو کمک کند. همچنین استفاده از تجهیزات مناسب، توجه به فنیک و حرکات صحیح حین بازی و استراحت کافی و بازیابی بعد از فعالیت‌های ورزشی بسیار مهم است و می‌تواند از آسیب‌های زانو جلوگیری کند.

1. درد کمتر، انرژی بیشتر

نباید فرد اجازه دهد عضلات وی دچار درد و خستگی شود. در این شرایط فرد می‌تواند و می‌بایست به فعالیت خود با در نظر گرفتن اقدامات مراقبتی لازم ادامه دهد. توجه داشته باشید انجام برخی تمرین‌های حرکتی عمومی می‌تواند باعث افزایش سطح انرژی فرد و کاهش درد زانو و خشکی آن شده و حالت روحی فرد و وضعیت خواب وی را بهبود بخشد. به همین خاطر فرد آسیب‌دیده می‌تواند درباره این تمرین‌های حرکتی با پزشک معالج خود صحبت کند.

2. گرم کردن بدن

قبل از شروع انجام حرکت‌های ورزشی ابتدا زمان لازم را به نرم کردن عضلات اختصاص دهید. به این ترتیب گرم کردن بدن را از ناحیه پا شروع کرده و به تدریج به سمت اندام‌های بالاتر حرکت کنید. در ادامه حرکت‌های آرام و چرخشی (در جهت عقربه‌های ساعت و خلاف جهت عقربه‌های ساعت) با تمام مفاصل خود انجام داده و این کار را تا زمانی ادامه دهید که احساس نرم شدن به مقدار کافی در مفاصل داشته باشد. در صورتی که هنگام انجام این حرکت‌ها احساس ناراحتی کردید، انجام فعالیت را متوقف نمایید.

ادامه مطلب  درمان درد جلوی زانو و کشکک-علت سندرم زانوی دوندگان

3. انجام حرکت‌های کششی بیشتر، آسیب‌دیدگی کمتر

انجام فعالیت‌های کشش به صورت روزانه می‌تواند به نرم شدن حرکت‌های مفصل زانو کمک نماید. گاهی اوقات به این حرکت‌ها تمرین‌های دامنه حرکتی گفته می‌شود. در این شرایط لازم است تمرکز بر تمام عضلات اطراف مفصل زانو همچون عضله چهار سر ران باشد. به این منظور لازم است حرکت‌های کششی انجام شده و حالت کششی برای مدت 30 ثانیه حفظ گردد. این حرکت‌ها می‌بایست برای 2 تا 3 بار در هفته تکرار شوند. توجه داشته باشید قبل از انجام این حرکت‌ها با پزشک متخصص خود درباره مناسب بودن آنها مشورت نمایید.

4. یخ درمانی برای رفع درد زانو

در صورت انجام فعالیت‌های بیش از حد با زانو در طول فعالیت‌های روزمره، کمپرس سرد می‌تواند به کاهش درد و ناراحتی زانو کمک کرده و ورم زانو را حداقل نماید. به این منظور فرد می‌تواند تکه‌های یخ را داخل یک حوله پیچیده و سپس حوله را بر روی زانو قرار دهد. توجه داشته باشید نباید یخ به صورت مستقیم بر روی پوست قرار گیرد. در ادامه لازم است حوله یخ برای مدت 20 دقیقه بر روی زانو باقی مانده و سپس به مدت 20 دقیقه به زانو استراحت داده شود.

پیشگیری از حرکات مضر برای زانو

آسیب های زانو یکی از مشکلات شایع در ورزشکاران و ورزش های فعال است که می تواند به آسیب های جدی و دردناک منجر شود. تشخیص آسیب های زانو و درمان آن زیر نظر پزشکان متخصص زانو بسیار مهم است تا از ادامه و تشدید مشکلات جلوگیری شود. علائم مشکلات زانو ممکن است شامل درد، تورم، سفتی و محدودیت حرکت باشد. در ورزش هایی مانند فوتبال، بسکتبال و بدنسازی، زانو معرض آسیب های مختلفی می شود. برخی ورزش ها مانند فوتبال و بدنسازی ممکن است باعث پیچ خوردن و آسیب دیدگی زانو شوند.

جلوگیری از آسیب زانو در بدنسازی

برای درمان زانو درد بعد از فوتبال و ورزش های دیگر، رعایت استراحت، استفاده از یخ، فشار و ارتفاع، و مصرف داروهای ضد التهاب می تواند مفید باشد. همچنین درمان خانگی زانو درد بعد از ورزش شامل تمرینات تقویتی و انجام حرکات کششی می باشد. در ورزش بدنسازی، حرکات مضری مانند انجام حرکات وزنه برداری بدون استفاده از فنیکس ها و استرچ بند ها می تواند به زانو آسیب بزند. بنابراین، جلوگیری از آسیب زانو در بدنسازی با استفاده از تکنیک های صحیح و استفاده از وسایل محافظ مانند زانوبندها بسیار حائز اهمیت است.

بهترین ورزش برای درمان زانو درد

همچنین، برخی ورزش ها برای زانو درد مناسب نیستند. به عنوان مثال، پیاده روی برای زانو درد ممکن است ضرر زیادی داشته باشد. بهترین ورزش برای درمان زانو درد شامل شنا، دوچرخه سواری و یوگا می باشد. در نهایت، غذاهایی که به تقویت زانو کمک می کنند می توانند شامل مواد غذایی حاوی ویتامین C و دیگر مواد مغذی مانند ماهی، سبزیجات و میوه های تازه باشند. در مجموع، شناخت آسیب های زانو، علائم آنها، و جلوگیری از حرکات مضر برای زانو بسیار مهم است تا از آسیب های ورزشی زانو جلوگیری شود و درمان مناسب انجام شود.

یادداشتی از کلینیک جراح زانو در اصفهان

سایت دکتر مویدفر درمان و یا توصیه های پزشکی ارایه نمی کند. اطلاعات مقاله درمان آسیب های ورزشی زانو و جلوگیری از حرکات مضر برای زانو، فقط برای اهداف آموزشی است و به عنوان جایگزینی برای تشخیص یا درمان پزشکی در نظر گرفته نشده است. شما نباید از این اطلاعات برای تشخیص یا درمان یک مشکل یا بیماری استفاده کنید. همیشه قبل از هر اقدامی در ارتباط درمان خودسرانه یا مصرف مکمل های دارویی یا شروع یک برنامه تمرینات ورزشی زانو، با پزشک خود مشورت کنید.

دکتر مویدفر فوق تخصص درمان بیماری های زانو پیشنهاد میکنند چنانچه سوال یا راهنمایی در ارتباط با بیماری های زانو دارید با ایشان در میان بگذارید. برای دریافت اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت می توانید با شماره های ۰۳۱۳۱۳۱۵۸۷۰۰۳۱۳۱۳۱۵۸۷۱ تماس حاصل نمایید.

3 دیدگاه در مقاله “درمان آسیب های ورزشی زانو و جلوگیری از حرکات مضر برای زانو

  1. بازتاب: بهترین متخصص و دکتر ارتوپد - جراح ارتوپد و فوق تخصص زانو در اصفهان:دکتر مهدی مؤیدفر

  2. بازتاب: راه های پیشگیری از آسیب زانو در فعالیت های ورزشی و کارهای روزانه - جراح ارتوپد و فوق تخصص زانو در اصفهان:دکتر مهدی مؤیدفر جراحی_زانو_دکتر_ارتو

  3. بازتاب: راه های پیشگیری از آسیب زانو در فعالیت های ورزشی و کارهای روزانه - درمان زانو درد اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *