پارگی و آسیب های مینیسک زانو-علائم و درمان با جراحی

ترمیم آسیب و پارگی مینیسک زانو در اصفهان

آیا پارگی مینیسک زانو بدون اقدامی درمان می شود؟, انواع پارگی مینیسک چیست؟, بهترین جراح درمان پارگی مینیسک زانو, بهترین جراح درمان پارگی مینیسک زانو اصفهان, بهترین جراح درمان پارگی مینیسک زانو ایران, بهترین جراح درمان پارگی مینیسک زانو در اصفهان, بهترین روش جراحی برداشتن مینیسک, پارگی غضروف زانو چیست؟, پارگی مینیسک چگونه تشخیص داده می‌شود؟, پارگی مینیسک چیست؟, پارگی و آسیب های مینیسک زانو-علائم و درمان با جراحی, تشخیص پارگی مینیسک, جراحی برداشتن مینیسک, درمان پارگی مینیسک زانو, درمان پارگی مینیسک زانو با تمرین ورزشی, درمان پارگی مینیسک زانو با جراحی, درمان پارگی مینیسک زانو با ورزش, درمان پارگی مینیسک زانو در خانه, درمان علائم پارگی مینیسک, درمان مینیسک پاره شده, درمان‌های خانگی اسیب مینیسک, دکتر تشخیص پارگی مینیسک, دکتر خوب تشخیص پارگی مینیسک, دکتر خوب ر, دکتر متخصص مینیسک پاره شده, دکتر مینیسک پاره شده, ر, روش‌های جراحی پارگی مینیسک زانو, علائم پارگی مینیسک, علت پارگی مینیسک, عمل جراحی آرتروسکوپی زانو, عمل جراحی برای درمان پارگی مینیسک, عمل جراحی برای درمان پارگی مینیسک در اصفهان, عوامل و علت پارگی مینیسک, فوق تخصص مینیسک پاره شده, فوق تخصص مینیسک پاره شده در اصفهان, فوق تخصص مینیسک پاره شده در ایران, قیمت عمل جراحی آرتروسکوپی زانو, مینیسک پاره شده, هزینه پارگی مینیسک, هزینه جراحی پارگی مینیسک, هزینه درمان پارگی مینیسک, هزینه عمل جراحی آرتروسکوپی زانو 112-پارگی-و-آسیب-های-مینیسک-زانو-علائم-و-درمان-با-جراحی--minsc-knee

پارگی و آسیب های مینیسک زانو-علائم و درمان با جراحی، زانوی شما بزرگترین مفصل موجود در بدن شما و یکی از پیچیده‌ترین آنهاست. به دلیل آنکه شما از مفصل زانو خیلی زیاد استفاده می‌کنید، این مفصل در برابر آسیب‌های مختلف حساسیت زیادی دارد. همچنین از آنجا که اجزاء و قسمت‌های بسیار زیادی در داخل مفصل زانو وجود دارد، مشکلات بسیار زیادی هم می‌تواند برای اجزای داخلی از جمله درد شدید زانو به وجود بیاید.

پارگی غضروف زانو چیست؟

پارگی مینیسک یکی از شایع‌ترین آسیب‌دیدگی‌های مفصل زانو می‌باشد. ورزشکاران، بخصوص آنهایی که در رشته‌های ورزشی تماسی و پُربرخورد فعالیت می‌کنند، بیشتر در معرض خطر پارگی مینیسک هستند. اما این آسیب می‌تواند در هر فردی با هر سن و سالی اتفاق بیفتد. هنگامی که افراد عادی در مورد پارگی غضروف زانو صحبت می‌کنند، معمولاً منظور آنها همان پارگی مینیسک است.

آیا پارگی مینیسک زانو بدون اقدامی درمان می شود؟

 بهترین جراح درمان پارگی مینیسک زانو در اصفهان بیان می کند، اغلب موارد پارگی مینیسک بدون استفاده از درمان‌ها و مداخلات مناسب، بهبود پیدا نخواهد کرد. در صورتی که بیمار بعد از استفاده از درمان‌های حفاظتی نتواند فعالیت‌های دلخواه خود و یا فعالیت شغلی یا ورزشی خود را از سر بگیرد، متخصص ارتوپد از عمل جراحی برای درمان زانوی او استفاده خواهد کرد.

عمل جراحی برای درمان پارگی مینیسک به این دلیل توصیه می‌شود که اگر این پارگی درمان نشود، ممکن است اندازه آن بزرگتر شود و باعث ساییدگی غضروف مفصلی و نهایتاً بروز آرتروز زانو شود. جهت مشاوره یا رزرو نوبت مراجعه و معاینه با شماره‌های 03131315870 و 03131315871  تماس حاصل فرمایید.

پارگی مینیسک چیست؟

 بهترین جراح درمان پارگی مینیسک زانو یکی از روش‌های جراحی برای درمان اسیب مینیسک، منیسکتومی قطعه‌ای یا ترمیم مینیسک زانو در اصفهان می‌باشدax2

پارگی مینیسک به حالت‌ها و اشکال مختلفی اتفاق می‌افتد. این پارگی‌ها بر اساس شکل ظاهری و محل وقوع آنها در غضروف مینیسک، طبقه‌بندی می‌شوند. شایع‌ترین انواع پارگی مینیسک شامل پارگی طولی، منقار طوطی، فلاپ، دسته سطلی و ترکیبی (پیچیده) می‌باشد. پارگی مینیسک زانو که در حین فعالیت‌های ورزشی اتفاق می‌افتد، غالباً با آسیب‌های دیگری به مفصل زانو از قبیل پارگی رباط صلیبی قدامی همراه است.

علت پارگی مینیسک

پارگی ناگهانی مینیسک غالباً در حین فعالیت‌های ورزشی اتفاق می‌افتد. چمباتمه زدن در زیر وزنه‌های سنگین و یا پیچش ناگهانی زانو در ورزشکاران می‌تواند باعث پارگی مینیسک شود. برخوردهای مستقیم مانند تکل زدن در فوتبال نیز گاهی باعث پارگی مینیسک می‌شود.

پارگی مینیسک در افراد مسن بیشتر به دلیل خرابی و فرسودگی غضروف مینیسک اتفاق می‌افتد. غضروف‌های مفصلی به مرور زمان ضعیف‌تر و فرسوده‌تر می‌شوند و بافت‌های پیر و فرسوده، آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به پارگی دارند. به طوری که تنها یک چرخش ناگهانی زانو در هنگام برخاستن از روی صندلی می‌تواند باعث پارگی مینیسک در افراد مسن شود.

علائم پارگی مینیسک

علائم پارگی مینیسک در هنگامی که مینیسک زانوی شما پاره می‌شود، ممکن است صدای “تلق” از داخل مفصل زانو شنیده شود. اغلب افرادی که دچار این عارضه می‌شوند، بلافاصله بعد از پاره شدن مینیسک هنوز می‌توانند روی زانوی آسیب‌دیده خود راه بروند. حتی بسیاری از ورزشکاران با همان مینیسک پاره شده به مسابقه خود ادامه می‌دهند. اما بعد از دو تا سه روز به تدریج زانو سخت و متورم می‌شود.

ادامه مطلب  عمل جراحی آرتروسکوپی زانو و مراقبت های بعد از آن

شایع‌ترین علائم پارگی مینیسک عبارت است از:

در صورتی که پارگی مینیسک درمان نشود، ممکن است تکیه‌ای از غضروف مینیسک کنده شده و در داخل مفصل زانو بیفتد. در این صورت زانوی شما به طور مکرر خالی می‌کند یا قفل می‌‌شود.

پارگی مینیسک چگونه تشخیص داده می‌شود؟

بهترین جراح درمان پارگی مینیسک زانو در اصفهان و یا متخصص ارتوپد از شما پرسش‌هایی در مورد مصدومیت‌هایی که در گذشته داشته‌اید و فعالیتی که در زمان آسیب‌دیدگی زانویتان مشغول آن بوده‌اید، می‌پرسد. همچنین با انجام یک معاینه فیزیکی مشخص می‌کند که آیا درد زانوی شما به علت پارگی مینیسک است یا خیر. جراح خوب زانو به هر دو زانو به دقت نگاه می‌کند و علائم حساسیت، کاهش دامنه حرکت و میزان پایداری مفصل را بررسی می‌کند. علاوه بر آن معمولاً عکس‌های اشعه ایکس از زانوی شما گرفته می‌شود.

همچنین ممکن است برای انجام آزمایش‌های بیشتر نیاز به مراجعه به یک جراح ارتوپد داشته باشید. این آزمایش‌ها می‌تواند شامل عکسبرداری ام آر آی باشد که تصویری با جزئیات بیشتر از موقعیت دقیق و شدت پارگی مینیسک شما تولید می‌کند. جهت مشاوره یا رزرو نوبت مراجعه می‌توانید با شماره‌های 03131315870 و 03131315871 تماس بگیرید.

درمان پارگی مینیسک زانو

Patient with a knee injury and the doctor with x-ray in hands بهترین جراح درمان پارگی مینیسک زانو یکی از روش‌های جراحی برای درمان اسیب مینیسک، منیسکتومی قطعه‌ای یا ترمیم مینیسک زانو در اصفهان می‌باشد

روشی که بهترین جراح درمان پارگی مینیسک زانو برای درمان پارگی مینیسک استفاده می‌کند به چندین عامل مختلف از قبیل نوع پارگی، موقعیت آن بر روی غضروف و شدت آن بستگی خواهد داشت. سن شما و میزان فعالیت فیزیکی که شما دارید نیز می‌تواند در انتخاب روش درمانی مناسب تأثیر داشته باشد.

درمان پارگی مینیسک زانو در خانه

در ادامه مقاله پارگی و آسیب های مینیسک زانو-علائم و درمان با جراحی، مهم‌ترین روش‌های درمانی برای پارگی مینیسک که به شرح زیر هستند را بیان می کنیم.

  • استراحت، گذاشتن یخ، بستن زانو با بانداژ کشی و بالا نگه داشتن پا بر روی چند بالش
  • عمل جراحی برای ترمیم پارگی مینیسک
  • عمل جراحی برای برداشتن قطعه پاره شده از مینیسک

درمان‌های خانگی اسیب مینیسک

روش‌های غیر جراحی برای درمان پارگی مینیسک زانو در خانه شامل استراحت کردن و خودداری از فعالیت‌های سنگین، گذاشتن یخ بر روی زانو و مصرف داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی می‌باشد. لازم است قبل از هر اقدام خود سر و در راستای پیشگیری از آسیب بیشتر با بهترین جراح درمان پارگی مینیسک زانو مشاوره های لازم را داشته باشید.

روش‌های جراحی پارگی مینیسک زانو

112-بهترین-دکتر-جراح-پارگی-و-آسیب-های-مینیسک-زانو-علائم-و-درمان-با-جراحی--minsc-knee آیا پارگی مینیسک زانو بدون اقدامی درمان می شود؟, انواع پارگی مینیسک چیست؟, بهترین جراح درمان پارگی مینیسک زانو, بهترین جراح درمان پارگی مینیسک زانو اصفهان, بهترین جراح درمان پارگی مینیسک زانو ایران, بهترین جراح درمان پارگی مینیسک زانو در اصفهان, بهترین روش جراحی برداشتن مینیسک, پارگی غضروف زانو چیست؟, پارگی مینیسک چگونه تشخیص داده می‌شود؟, پارگی مینیسک چیست؟, پارگی و آسیب های مینیسک زانو-علائم و درمان با جراحی, تشخیص پارگی مینیسک, جراحی برداشتن مینیسک, درمان پارگی مینیسک زانو, درمان پارگی مینیسک زانو با تمرین ورزشی, درمان پارگی مینیسک زانو با جراحی, درمان پارگی مینیسک زانو با ورزش, درمان پارگی مینیسک زانو در خانه, درمان علائم پارگی مینیسک, درمان مینیسک پاره شده, درمان‌های خانگی اسیب مینیسک, دکتر تشخیص پارگی مینیسک, دکتر خوب تشخیص پارگی مینیسک, دکتر خوب ر, دکتر متخصص مینیسک پاره شده, دکتر مینیسک پاره شده, ر, روش‌های جراحی پارگی مینیسک زانو, علائم پارگی مینیسک, علت پارگی مینیسک, عمل جراحی آرتروسکوپی زانو, عمل جراحی برای درمان پارگی مینیسک, عمل جراحی برای درمان پارگی مینیسک در اصفهان, عوامل و علت پارگی مینیسک, فوق تخصص مینیسک پاره شده, فوق تخصص مینیسک پاره شده در اصفهان, فوق تخصص مینیسک پاره شده در ایران, قیمت عمل جراحی آرتروسکوپی زانو, مینیسک پاره شده, هزینه پارگی مینیسک, هزینه جراحی پارگی مینیسک, هزینه درمان پارگی مینیسک, هزینه عمل جراحی آرتروسکوپی زانو

مهم‌ترین اصل در جراحی مینیسک زانو آن است که بافت غضروف مینیسک حفظ شود. پارگی‌هایی که احتمال بهبودی آنها با استفاده از روش‌های جراحی زیاد باشد، از طریق عمل جراحی ترمیم می‌شوند. با این حال اغلب پارگی‌های مینیسک ترمیم‌پذیر نیستند و به ناچار باید قطعه‌ای از مینیسک برداشته شود. البته در این گونه از موارد نیز باید فقط قطعه‌ای از قسمت‌های غیر فعال مینیسک برداشته شود و حالت طبیعی غضروف مینیسک تا جایی که ممکن است باید حفظ شود.

جراحی ترمیم مینیسک

یکی از روش‌های جراحی برای درمان مینیسک، منیسکتومی قطعه‌ای یا ترمیم مینیسک می‌باشد. امروزه این عمل عموماً با استفاده از روش عمل جراحی آرتروسکوپی زانو انجام می‌گیرد که یک عمل سرپایی با حداقل تهاجم، عوارض و ناراحتی کمتر برای بیمار، قابلیت مشاهده بهتر محل جراحی توسط جراح، بهبودی سریع‌تر بیمار بعد از عمل و نتایج بهتر نسبت به جراحی باز زانو می‌باشد. جراحی ترمیم مینیسک برای پارگی‌هایی که در قسمت فاقد رگ‌های خونی در مینیسک اتفاق می‌افتد و یا پارگی‌های پیچیده‌ای که امکان ترمیم آنها وجود نداشته باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب  حرکات ورزشی کشیدگی زانو و تمرینات تقویت کننده زانو

پایدار کردن مینیسک ترمیم شده

در این روش، بافت پاره شده از غضروف برداشته می‌شود و بافت سالم باقیمانده به صورت یک قطعه متوازن، پایدار و خوش‌فرم، شکل داده می‌شود. اصول مورد نظر در ترمیم پارگی مینیسک شامل صاف کردن و شکل دادن لبه‌های پارگی و نیز اصلاح شکل لبه‌های غشای سینوویوم برای بهبود خونرسانی و افزایش سرعت بهبودی غضروف می‌باشد.

علاوه بر آن ممکن است عمل سوزنکاری در بدنه غضروف مینیسک (ایجاد سوراخ‌هایی به عنوان مجاری عروقی) نیز انجام شود. برای تثبیت و پایدار کردن مینیسک ترمیم شده، روش‌های متعدد و متفاوتی وجود دارد. برای تثبیت مینیسک می‌توان از عمل‌های آرتروسکوپی outside-in، inside-out و یا all-inside استفاه کرد.

جراحی برداشتن مینیسک

آیا پارگی مینیسک زانو بدون اقدامی درمان می شود؟, انواع پارگی مینیسک چیست؟, بهترین جراح درمان پارگی مینیسک زانو, بهترین جراح درمان پارگی مینیسک زانو اصفهان, بهترین جراح درمان پارگی مینیسک زانو ایران, بهترین جراح درمان پارگی مینیسک زانو در اصفهان, بهترین روش جراحی برداشتن مینیسک, پارگی غضروف زانو چیست؟, پارگی مینیسک چگونه تشخیص داده می‌شود؟, پارگی مینیسک چیست؟, پارگی و آسیب های مینیسک زانو-علائم و درمان با جراحی, تشخیص پارگی مینیسک, جراحی برداشتن مینیسک, درمان پارگی مینیسک زانو, درمان پارگی مینیسک زانو با تمرین ورزشی, درمان پارگی مینیسک زانو با جراحی, درمان پارگی مینیسک زانو با ورزش, درمان پارگی مینیسک زانو در خانه, درمان علائم پارگی مینیسک, درمان مینیسک پاره شده, درمان‌های خانگی اسیب مینیسک, دکتر تشخیص پارگی مینیسک, دکتر خوب تشخیص پارگی مینیسک, دکتر خوب ر, دکتر متخصص مینیسک پاره شده, دکتر مینیسک پاره شده, ر, روش‌های جراحی پارگی مینیسک زانو, علائم پارگی مینیسک, علت پارگی مینیسک, عمل جراحی آرتروسکوپی زانو, عمل جراحی برای درمان پارگی مینیسک, عمل جراحی برای درمان پارگی مینیسک در اصفهان, عوامل و علت پارگی مینیسک, فوق تخصص مینیسک پاره شده, فوق تخصص مینیسک پاره شده در اصفهان, فوق تخصص مینیسک پاره شده در ایران, قیمت عمل جراحی آرتروسکوپی زانو, مینیسک پاره شده, هزینه پارگی مینیسک, هزینه جراحی پارگی مینیسک, هزینه درمان پارگی مینیسک, هزینه عمل جراحی آرتروسکوپی زانو 7-Knee meniscus tears and injuries-symptoms and surgical treatment-پارگی و آسیب های مینیسک زانو-علائم و درمان با جراحی

در صورتی که آسیب‌دیدگی مینیسک به قدری شدید باشد که نتوان آن را ترمیم نمود، احتمالاً لازم است قطعه پاره شده آن از طریق جراحی برداشته یا بریده شود. اما بدون وجود مینیسک که به عنوان ضربه‌گیر در مفصل زانو عمل می‌کند، ممکن است بیمار در آینده دچار زانو درد مداوم و آرتروز زانو شود. برای بسیاری از بیماران مسن که به این عارضه دچار می‌شوند، ممکن است از عمل جراحی تعویض مفصل زانو استفاده شود.

اگر سابقه آرتروز زانو داشته باشم، پیوند مینیسک برای من موثر است؟

اما برای افراد جوان و فعالی که سن کمتر از 55 سال دارند، شاید بهتر باشد که از عمل دیگری به نام جراحی پیوند مینیسک استفاده شود. در طی عمل جراحی پیوند مینیسک، غضروف آسیب‌دیده با یک غضروف اهدایی جایگزین می‌شود. جراحی پیوند مینیسک برای همه افراد گزینه مناسبی نیست. در واقع اگر شما سابقه ابتلاء به آرتروز زانو داشته باشید، جراحی پیوند مینیسک نمی‌تواند کمکی به شما بکند. اما در بعضی از بیماران، این روش می‌تواند نتایج بسیار خوبی داشته باشد و درد زانو را تا حد زیادی کاهش دهد.

ایا پارگی مینیسک زانو ترمیم میشود؟

پارگی مینیسک زانو در برخی موارد ممکن است خود به خود ترمیم شود، اما در برخی موارد نیاز به درمان دارد. شدت پارگی، موقعیت و اندازه آن، عواملی هستند که تعیین‌کننده درمان پارگی مینیسک زانو هستند. در صورتی که پارگی مینیسک زانو شما نسبتاً کوچک و درمان‌پذیر باشد، ممکن است با استفاده از “روش های غیرجراحی ترمیم مینیسک” مانند فیزیوتراپی، استراحت و تزریقات دارویی بهبود یابد. اما در صورتی که پارگی بزرگ و شدید باشد، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید. به هر حال، برای تشخیص و درمان پارگی مینیسک زانو، بهتر است با بهترین دکتر زانو مشورت کنید و راهنمایی‌های دقیق در مورد درمان مناسب برای شما دریافت کنید.

طول درمان پارگی مینیسک زانو چقدر است؟

طول درمان پارگی مینیسک زانو بستگی به شدت و نوع پارگی، روش درمانی و وضعیت عمومی بیمار دارد. در صورتی که پارگی کوچک و درمان‌پذیر باشد، با استفاده از روش‌های غیرجراحی مانند فیزیوتراپی، استراحت و تزریقات دارویی، ممکن است بهبود یابد. در این صورت، معمولاً بهبود پس از چند هفته تا چند ماه انتظار می‌رود.

اما در صورتی که پارگی بزرگ و شدید باشد، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید. پس از جراحی، بستگی به شدت پارگی و روش جراحی، زمان بهبودی ممکن است متفاوت باشد. به طور کلی، برای بهبود کامل پس از جراحی، باید حدود 3 تا 6 ماه وقت صرف کنید.

دوران نقاهت عمل مینیسک زانو

دوران نقاهت عمل مینیسک زانو بستگی به نوع و شدت عمل جراحی، وضعیت عمومی بیمار و پاسخ بدن به درمان دارد. در ادامه، مراحل تقریبی دوران نقاهت عمل مینیسک زانو آورده شده است:

  • اولین هفته: در این مرحله، معمولاً بیمار در بیمارستان بستری می‌شود. فعالیت‌های روزمره محدود شده و استفاده از اسباب‌بازی زانو (مانند اسکوتر زانو) ممکن است توصیه شود.
  • 2-6 هفته: در این مرحله، بیمار به تدریج فعالیت‌های روزمره خود را افزایش می‌دهد. فیزیوتراپی و تمرینات تقویتی زانو برای بهبود قدرت و حرکت زانو توصیه می‌شود.
  • 6 هفته به بعد: در این مرحله، بیمار به تدریج به فعالیت‌های ورزشی و روزمره خود برمی‌گردد. با ادامه تمرینات تقویتی و فیزیوتراپی، قدرت و استقامت زانو بهبود می‌یابد.
ادامه مطلب  7 ورزش و حرکات اصلاحی پای پرانتزی در بزرگسالان با تصویر

باید توجه داشت که این مراحل تقریبی هستند و زمان دقیق نقاهت ممکن است بستگی به عوامل فردی داشته باشد. دکتر زانو قادر خواهد بود برنامه نقاهت مناسب برای شما را تعیین کند و شما را در طول این فرآیند همراهی کند.

ایا عمل مینیسک زانو سخت است؟

عمل مینیسک زانو یک عمل جراحی است که نیاز به تخصص و تجربه پزشکان متخصص در زمینه جراحی زانو دارد. برای بیماران، عمل مینیسک زانو ممکن است به نظر برسد که سخت و دشوار است، اما برای پزشکان ماهر و تیم پزشکی متخصص، این عمل جزئی از تخصص و تجربه آن‌هاست. جراحی مینیسک زانو با استفاده از تکنیک‌های جراحی کوچکتر و کمتر تهاجمی انجام می‌شود. این عمل به منظور تعمیر یا بازسازی رباط‌های صلیبی زانو استفاده می‌شود.

با استفاده از ابزارهای جراحی و تکنولوژی پیشرفته، پزشکان قادر به دسترسی به منطقه مورد نیاز و انجام عمل با دقت بالا هستند. با این حال، همانند هر عمل جراحی دیگر، عمل مینیسک زانو هم خطرات و عوارض ممکن را دارد. قبل از تصمیم‌گیری درباره عمل، بهتر است با پزشک خود در مورد جزئیات عمل، ریسک‌های مربوطه و انتظارات پس از عمل مشورت کنید.

عمل مینیسک زانو چند ساعت طول می کشد؟

مدت زمان عمل مینیسک زانو معمولاً بین 1 تا 2 ساعت است. اما باید توجه داشت که مدت زمان دقیق عمل می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلف قرار بگیرد، از جمله پیچیدگی پارگی، نوع عمل جراحی، وضعیت عمومی بیمار و تجربه جراح زانو دارد. علاوه بر زمان عمل، بیمار نیاز به دوره نقاهت و بازگشت به فعالیت‌های روزمره خواهد داشت. این دوره نقاهت ممکن است تا چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد و بستگی به پیشرفت و بهبود بیمار دارد.

نحوه خوابیدن بعد از عمل مینیسک زانو

پس از عمل مینیسک زانو، نحوه خوابیدن مناسب می‌تواند به بهبود راحتی شما کمک کند. در ادامه، چند نکته برای خوابیدن بعد از عمل مینیسک زانو را ذکر می‌کنم:

  1. قرار دادن بالشته‌های حمایتی: قبل از خوابیدن، قرار دادن بالشته‌های حمایتی زیر زانو و پشت زانو می‌تواند کمک کند تا زانو در موقعیت مناسب قرار بگیرد و فشار روی زانو کاهش یابد.
  2. استفاده از بالشتک‌های بزرگ: استفاده از بالشتک‌های بزرگ و نرم در طول بدن می‌تواند به تثبیت و استحکام بیشتر در حالت خواب کمک کند.
  3. تغییر حالت خواب: در ابتدا، ممکن است به شما توصیه شود در حالت خواب عمودی با پاها به بالا خوابید. این حالت می‌تواند فشار روی زانو را کاهش داده و تورم را کنترل کند. با گذر زمان و بهبود، ممکن است بتوانید به تدریج به حالت خواب عادی برگردید.
  4. رعایت راهنمایی‌های پزشک: همیشه مطلع شوید و راهنمایی‌های پزشک خود را درباره نحوه خوابیدن بعد از عمل دنبال کنید. هر فرد و شرایط بالینی ممکن است نیازهای مختلفی داشته باشد.

یادداشتی از دکتر مویدفر جراح زانو در اصفهان

سایت دکتر مهدی مویدفر توصیه و درمان های پزشکی ارایه نمی کند. اطلاعات مقاله پارگی و آسیب های مینیسک زانو-علائم و درمان با جراحی فقط برای اهداف آموزشی است و به عنوان جایگزینی برای تشخیص یا درمان پزشکی در نظر گرفته نشده است. شما نباید از این اطلاعات برای تشخیص یا درمان یک مشکل یا بیماری استفاده کنید. همیشه قبل از هر اقدامی در ارتباط درمان خودسرانه یا مصرف مکمل های دارویی یا شروع یک برنامه تمرینات ورزشی زانو، با پزشک خود مشورت کنید.

دکتر مویدفر فوق تخصص درمان بیماری های زانو پیشنهاد میکنند چنانچه سوال یا راهنمایی در ارتباط با بیماری های زانو دارید با ایشان در میان بگذارید. برای دریافت اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت می توانید با شماره های ۰۳۱۳۱۳۱۵۸۷۰۰۳۱۳۱۳۱۵۸۷۱ تماس حاصل نمایید.

10 دیدگاه در مقاله “پارگی و آسیب های مینیسک زانو-علائم و درمان با جراحی

  1. اتابک معصومی پاسخ

    باسلام وعرض ادب من چهار ماه است زانوی خود را که دچار پارگی ربات صلیبی ومینسک درجه ۳بود عمل کرده ام ومینسک داخلی ام را دکتر به علت پارگی زیاد خارج نموده الان من راحت نمی توانم پیاده روی کنم وبعد از اندک زمان احساس می کنم استخوانهایم بهم گیر کرده است و وقتی سرپا هم هستم این مشکل هست سی جلسه هم فیزیوتراپی رفته ام الان قرص پیاسکلیدن و ویتامین ای مصرف می کنم آیا وضع زانوی من درست میشه؟باید درمان خاصی داشته باشم تا توان زانوم بازیابی بشه؟یا ….لطفا راهنمایی کنید من ۳۶سال سن دارم

  2. نورالدین پاسخ

    با سلام خسته نباشید خدمت دکتر .
    بنده 4 سالی هست زانوم اسیب دیده بعد از گرفتن mriمشخص شد مینیسک شاخ خلفی داخلی پاره شده و بعد از4 سال بدتر شده از داخل تیر میکشه قفل میکنه. و صدا میده خواستم بدونم بهترین راه درمان چی هست ک بتونم ب سر کارم برگردم و هزینه اش چقد میشود حدودا .با تشکر از شما

  3. بازتاب: 10عامل موثر درمان قطعی زانو درد 2022، فوق تخصص عمل جراحی زانو در اصفهان

  4. بازتاب: درمان قفل کردن زانو | علائم و علت قفل کرد‌ن واقعی یا کاذب زانو

  5. بازتاب: راه های پیشگیری از آسیب زانو در فعالیت های ورزشی و کارهای روزانه

  6. بازتاب: زانودرد

  7. بازتاب: پارگی مینیسک زانو

  8. بازتاب: تزریق زانو,تزریق پی ار پی,زانو درد,درد زانو,دکتر مویدفر,جراح زانوی خوب,فوق تخصص زانو

  9. بازتاب: عمل جراحی زانو،تورم زانو،زانودرد،زانو درد،بهترین فوق تخصص زانو،بهترین دکتر ارتوپد ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *