عمل جراحی تعویض مفصل و کشکک زانو-آرتروپلاستی زانو

عمل جراحی آرتروپلاستی زانو در اصفهان

110-بهترین-دکتر-جراح-عمل-جراحی-تعویض-مفصل-و-کشکک-زانو-آرتوپلاستی-زانو-knee آرتروسکوپی زانو, ارتروپلاستی زانو, ارتروسکوپی زانو, ایا عمل تعویض مفصل زانو خطرناک است, بهترین ارتوپد جراح زانو, بهترین جراح زانو, بهترین جراح زانو در اصفهان, بهترین دکتر ارتوپد ایران, بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو, بهترین فوق تخصص زانو, بهترین متخصص جراحی زانو, پارگی تاندون زانو, پارگی رباط صلیبی اصفهان, پارگی رباط صلیبی زانو, پارگی مینیسک زانو, تعویض کشکک زانو, تعویض کشکک زانو در اصفهان, تعویض کشگک زانو, تعویض مفصل زانو, تعویض مفصل زانو با لیزر, تورم زانو, جایگزین عمل تعویض مفصل زانو, جدیدترین روش تعویض مفصل زانو, جراحی اسئوتومی, جراحی استوتومی, جراحی تعویض مفصل زانو, جراحی رباط صلیبی, جراحی زانو, درد بعد از عمل تعویض مفصل زانو, درمان رباط صلیبی, دکتر ارتوپد خوب برای زانو, دکتر پنجه طلا ارتوپد, راه رفتن بعد از عمل تعویض مفصل زانو, زانو درد اصفهان, زانودرد, شرایط عمل زانو, عکس تعویض مفصل زانو, عکس جراحی تعویض مفصل زانو, عمل تعویض مفصل زانو با بی حسی, عمل تعویض مفصل زانو چقدر طول میکشد, عمل جراحی آرتروسکوپی زانو و مراقبت‌های بعد از آن, عمل جراحی زانو, عوارض تعویض مفصل زانو, عوارض عمل آرتروسکوپی زانو, فوق تخصص زانو از امریکا, فوق تخصص مینیسک زانو, فیزیوتراپی بعد از آرتروسکوپی زانو, فیلم عمل آرتروسکوپی زانو, فیلم عمل تعویض مفصل زانو, فیلم عمل زانو, فیلم عمل کشکک زانو, قیمت آرتروسکوپی زانو, قیمت وسایل آرتروسکوپی زانو, مدت استراحت بعد از عمل زانو, مدت زمان بهبودی کامل بعد از عمل تعویض مفصل زانو, مدت زمان عمل تعویض مفصل زانو, مراقبت بعد از عمل تعویض مفصل زانو, مراقبت های بعد از عمل آرتروسکوپی زانو, هزینه تعویض مفصل زانو, ورم پا بعد از جراحی تعویض مفصل زانو

عمل جراحی تعویض مفصل و کشکک زانو-آرتروپلاستی زانو، جراح شما با استفاده از ابزارهای دقیق و با استفاده از محاسباتی که قبل از عمل جراحی زانو انجام داده است، اقدام به برداشتن و تراشیدن سطوح مفصلی در زوایای از پیش تعیین شده می‌نماید. سپس با توجه به ابعاد استخوان شما با استفاده از سایز مناسب پروتز که تشکیل شده از چند نوع آلیاژ با مقاومت بالا و یک پلاستیک پلی اتیلن است توسط بهترین دکتر زانو درون زانو جاسازی می‌کند.

بازیابی حرکات زانوی سالم

پلاستیک پلی اتیلن یک فراورده با فن‌آوری بسیار پیشرفته است که بتواند علی‌رغم ایجاد سطح لغزنده بین سطوح فلزی پروتز، مقاومت بسیاری در مقابل سایش و شکستگی داشته باشد. اگر به صورت ساده بخواهیم این عمل را توصیف کنیم، این جراحی همانند تراش دادن دندان خراب و گذاشتن روکش دندان برای اجتناب از درد و ناراحتی ناشی از خرابی دندان است. باید بدانید که تکنولوژی ساخت پروتزها به گونه‌ای طراحی شده است که همه انحناها و خصوصیات زانوی سالم رعایت شده باشد تا بتواند وقتی به عنوان روکش مفصلی استفاده می‌گردد، تا حد بسیار زیادی حرکات زانو را بازیابی نماید.

چه زمانی بهتر است عمل جراحی آرتروپلاستی انجام شود؟

بسیاری از مشکلات و دردهای زانوی شما ممکن است با انجام اقدامات غیرجراحی بهبود یابد. اقداماتی که دکتر خوب زانو بیان می کند عبارتند از:

عمل تعویض مفصل زانو تنها زمانی قابل توصیه است که مفصل به شدت آسیب‌دیده باشد و درد و ناراحتی زانو به سایر روش‌های جایگزین پاسخ نداده باشد. یا زانو دچار انحراف شدید و پیش رونده شده و آرتروز زانو شدید باشد.

توانبخشی قبل از عمل جراحی آرتروپلاستی زانو

قبل از عمل جراحی زانو بهترین دکتر جراح زانو و تیم پرستاری به شما حرکات مچ پا را جهت جلوگیری از راکد ماندن و لخته شدن خون در ساق‌ها آموزش می‌دهند که به آن پمپ مچ پا می‌گویند. همچنین با یادگیری تمرینات تقویتی عضله جلو ران به افزایش توانمندی این عضله و تسهیل راه‌اندازی شما بعد از جراحی کمک شایانی خواهد شد. در صورتی که زانوی شما در حالت خم مانده باشد و صاف نشده باشد، بهتر است با انجام تمرینات کششی پشت زانو از شدت این خم ماندن کاسته شود.

چه مواردی قبل از جراحی تعویض مفصل زانو لازم است صورت بگیرد؟

tavimafsal بهترین دکتر متخصص و فوق تخصص جراحی تعویض مفصل و آرتروپلاستی برای کاهش درد زانو همراه با مزایا و عوارض جراحی و مراقبت های قبل بعد از عمل زانو در اصفهان

  1. عکس ایستاده از زانوها و کشکک
  2. عکس تمام قد از اندام تحتانی: این عکس به جراح کمک می‌نماید تا زوایای مورد نظر در عمل جراحی اندازه‌گیری شده و به کمک آن میزان اصلاح در عمل جراحی محاسبه گردد.
  3. آزمایشات کامل خون و ادرار
  4. نوار قلب و عکس قفسه سینه
  5. مشاورات قلب، داخلی، دندانپزشکی و زنان در صورت لزوم
  6. قطع داروهایی که با عمل جراحی زانو در تضاد می‌باشد.
  7. قطع مصرف سیگار
ادامه مطلب  درمان آرتریت عفونی زانو (سپتیک) با آنتی بیوتیک و خارج کردن مایع مفصلی

اقدامات شخصی که قبل از جراحی باید انجام دهید:

  1. قبل از جراحی منزل خود را آماده نمایید. فرش‌ها یا اشیایی که ممکن است باعث لغزش شما شوند را کنار بگذارید.
  2. صندلی شما دسته‌دار و با پایه‌های محکم و بلند باشد. یک توالت فرنگی تهیه کنید که ترجیحا دسته‌دار باشد. از سطوح لغزنده پرهیز نمایید و کف آن‌ها را با سطوح غیرلغزنده بپوشانید.
  3. قبل از جراحی حداقل به مدت 8 ساعت نباید چیزی بخورید و بیاشامید زیرا معده شما باید هنگام جراحی خالی باشد تا خطر استفراغ کاهش یابد.

جراحی آرتروپلاستی زانو در اصفهان

بهترین دکتر متخصص و فوق تخصص جراحی تعویض مفصل و آرتروپلاستی برای کاهش درد زانو همراه با مزایا و عوارض جراحی و مراقبت های قبل بعد از عمل زانو در اصفهان

عمل جراحی آرتروپلاستی زانو پس از انجام اقدامات بی‌هوشی که توسط  تیم و متخصص بیهوشی انجام می‌گردد، ابتدا اندام مورد عمل مجددا بررسی و معاینه می‌گردد و سپس با استفاده از مواد ضدعفونی کننده اندام بخوبی شسته خواهد شد و مجددا توسط محلول بتادین رنگ می‌گردد. سپس اندام مورد جراحی را توسط  پاشاهای ضدآب از بقیه بدن جدا کرده و انگشتان پا تا زیر زانو توسط پوششی جدا می‌گردد.

عمل جراحی تعویض مفصل زانو یا آرتروپلاستی زانو

انجام عمل جراحی تعویض مفصل زانو، برش لازم در قسمت جلوی زانو داده می‌شود و استخوان کشکک کنار زده می‌شود و جراحی مرحله به مرحله پیش می‌رود. در این جراحی پس از انجام برش‌ها در زوایای تعیین شده و قرار دادن پروتزها بدون سیمان امتداد اندام و حرکت زانو چک می‌گردد. در صورت مورد قبول بودن و رضایت از آن‌ها پروتز اصلی باز شده و با سیمان ارتوپدی در جای خود محکم می‌گردد. پس از آن با استفاده از محلول‌های بی‌حس کننده طولانی اثر در لبه زخم و داخل مفصل، سعی در کاستن درد پس از جراحی و کاهش مصرف داروهای ضد درد پس ازعمل می‌شود.

مراقبت های بعد از عمل جراحی زانو

  • پس از انجام جراحی شما به  اتاق ریکاوری منتقل خواهید شد. هنگامی که به هوش آمدید سعی کنید نفس‌های عمیق بکشید و برای تخلیه مجاری هوایی خود از ترشحات سرفه کنید.
  • در 24 ساعت اول جراحی با  کمک و همراهی تیم پرستاری علائم حیاتی شما، میزان ورودی و خروجی  مایعات به بدن شما اندازه‌گیری می‌شود و به اطلاع جراح شما می‌رسد. از حدود 4 تا 6 ساعت پس از ترخیص از ریکاروی شما می‌توانید از مایعات سرد به صورت کم و متناوب استفاده نمایید.
  • در 24 ساعت اول پس از عمل داروهای ضد لخته شدن خون  شروع می‌گردد. داروهای آنتی‌بیوتیک برای 24 ساعت اول داده می‌شود، داروی کاهنده اسید معده، داروهای ضد درد یا پمپ درد و داروهای مصرفی بیمار قبل از عمل جراحی ممکن است در این زمان شروع گردد.
  • زانوی شما تا چند روز متورم و حساس است با این حال پس از عمل جراحی باید ورزش مچ پا را که  کمک به پمپ کردن خون از عضلات  کمک  می‌کند را انجام دهید  تا مانع از لخته شدن خون در پا گردد. به شما آموزش داده خواهد شد که با کشیدن نفس‌های عمیق مانع از روی هم خوابیدن ریه و به دنبال آن تب بعد از عمل گردید.
  • شما بعد از عمل ممکن است در دستگاه CPM یا ماشین کنترل حرکت پیوسته‌ای (شکل زیر) قرار بگیرید. این دستگاه به‌طور اتوماتیک زانوی شما را در حالی‌که استراحت می‌کنید خم و راست می‌کند.
ادامه مطلب  درمان درد جلوی زانو و کشکک-علت سندرم زانوی دوندگان

بهترین دکتر متخصص و فوق تخصص جراحی تعویض مفصل و آرتروپلاستی برای کاهش درد زانو همراه با مزایا و عوارض جراحی و مراقبت های قبل بعد از عمل زانو در اصفهان

در صورتی که از پانسمان‌های ضد آب به صورت صحیح استفاده کنید بعد از هفته اول و در صورت نداشتن ترشح از زخم، می‌توانید یک استحمام کوتاه داشته باشید ولی قبل از آن با بهترین دکتر زانو خود مشورت نمایید. معمولا ده روز پس از جراحی و سپس بیست روز پس از جراحی که اغلب در روز بیستم بخیه‌های شما کشیده می‌شود به دکتر زانو مراجعه کنید.

در روز اول بعد از جراحی آرتروپلاستی زانو

بهترین دکتر متخصص زانو در ایران اصفهان

ابتدا کنار تخت خواهید نشست بعد از چند دقیقه ایستاده وبا کمک واکر وهمراهی پرستارتان به راه خواهید افتاد. بسته به شرایط شما ممکن است دکتر زانو اجازه استفاده از دستشویی را به شما بدهد و لوله سوند خارج شود. در این روز آنتی‌بیوتیک‌ها قطع می‌گردد و شروع تمرینات آغاز می‌گردد. باید سعی کنید مچ پا را کاملا رو به بالا بکشید و همزمان زانو را به تحت فشار دهید و در همین حال کل پا را مثل یک میله صاف به بالا بیاورید. این تمرین جهت تقویت عضلات اندام و جلوگیری از خم ماندن زانو بسیار موثر است.

توانبخشی و مراقبت‌های بعد از عمل زانو

در طی چند روز آینده بسته به نظر بهترین دکتر زانو و نوع جراحی و مشکل شما، حرکات زانو شروع می‌گردد. بعد از جراحی دکتر مویدفر آموزش و راهنمایی‌های لازم را در مورد ورزش‌ها، توانبخشی و مراقبت‌های بعد از عمل در اختیار شما قرار می‌دهند. در صورتی که درمورد این مراقبت‌ها به  اطلاعات بیشتری نیاز دارید می‌توانید از مقاله مراقبت‌ها و برنامه ورزشی بعد از جراحی تعویض مفصل زانو استفاده کنید.

حرکات ورزشی  و تمرینات بازتوانی بعد از عمل جراحی زانو

بهترین دکتر متخصص و فوق تخصص جراحی تعویض مفصل و آرتروپلاستی برای کاهش درد زانو همراه با مزایا و عوارض جراحی و مراقبت های قبل بعد از عمل زانو در اصفهان

برنامه فیزیوتراپی شما با حرکات ملایم زانو و ورزش‌های تقویت عضلات شروع می‌شود. این ورزش‌ها به وسیله دکتر زانو به شما آموزش داده می‌شود. در آغاز با کمک او حرکات را انجام می‌دهید و می‌توانید خودتان هر دو ساعت آن‌ها را تکرار کنید. با بالا رفتن قدرت عضلات فشار کمتری به مفصل جدید شما وارد می‌شود و مفصل مصنوعی مدت طولانی‌‌تری دوام خواهد داشت.

بیماران با چه خطرهایی در رابطه با این عمل ممکن است مواجه شوند؟

عمل جراحی تعویض مفصل کامل زانو نیز همانند سایرجراحی های بزرگ خطرات بالقوه‌ای در طول عمل و در دوران نقاهت پس از جراحی دارد که این خطرات عمده عبارتند از:

  1. عفونت: آفت عمل جراحی تعویض مفصل زانو عفونت است. این عفونت می تواند از راه وسایل موجود در اتاق عمل یا بصورت ناخواسته از راه گردش خون وارد مفصل زانو شود. جهت مقابله با عفونت‌ها، اتاق عمل بصورت محیطی کاملا استریل کنترل می‌گردد، و یا  با تکنیک‌های دقیق جراحی ریسک عفونت کاسته می‌گردد. در مورد دوم بهترین دکتر زانو با انجام آزمایشات قبل از عمل وجود عفونت‌های درونی را بررسی کرده و در صورت وجود ابتدا به درمان آنها می‌پردازد.
  2. آسیب عصبها و عروق و استخوانهای اطراف زانو حین عمل جراحی : در موارد نادری هنگام عمل  جراحی به دلیل نیاز بودن به برش‌های استخوانی جهت کار گذاشتن پروتز و آزاد کردن بافت نرم اطراف زانو، ممکن است عروق یا اعصاب و استخوان‌ها در مجاورت مفصل زانو آسیب ببیند.
  1. شل شدن پروتز: همیشه باید این را درنظر داشت که بیماران پس از انجام جراحی پروتز باید فرهنگ و رفتار مناسب پروتز را داشته باشند تا فشار مضاعفی به پروتز وارد نشده و موجب لقی یا شکستگی آن نگردد.
  1. درد مزمن: در حدود 90 درصد از بیمارانی که تحت عمل جراحی آرتروپلاستی زانو قرار می‌گیرند، پس از جراحی بهبودی نسبتا خوبی پیدا می‌کنند. اما حدود ده درصد از این افراد ممکن است دچار دردهایی در زانو باشند که به هیچ وجه محدودیتی برای حرکات زانو ایجاد نمی‌نماید.
  1. تخریب استخوان مجاور پروتز زانو: این مشکل در اثر واکنش التهابی بدن به ضرات میکروسکوپی ناشی از فرسایش پلاستیک پلی اتیلن می‌باشد که در طولانی مدت اتفاق افتاده و اکثرا بدون درد است و با انجم عکس‌برداری‌های رادیولوژی دوره ای تشخیص داده می‌شود.
ادامه مطلب  درمان التهاب، کشیدگی، پارگی و آسیب تاندون کشکک زانو

چه فاکتورهایی بر میزان بهبودی شما تاثیر  گذارند؟

  1. ماهیت و شدت مشکل زانوی شما
  2. سن، وزن و شرایط بدنی شما
  3. آماده بودن عضلات قبل از عمل جراحی
  4. انجام تمرینات بازتوانی پس از جراحی

در صورت دیدن چه علائمی باید به دکتر زانو اطلاع داد؟

  • درد افزایش یاینده محل عمل
  • قرمزی و تورم در لبه های زخم
  • ترشح از محل زخم
  • تب بیش از 38 درجه
  • درد ناحیه قفسه سینه یا تنگی نفس
  • استفراغ یا تهوع های طولانی
  • کبودی منتشر در ساق یا اطراف زانو

دوام پروتز مفصل زانو به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

بهترین دکتر متخصص و فوق تخصص جراحی تعویض مفصل و آرتروپلاستی برای کاهش درد زانو همراه با مزایا و عوارض جراحی و مراقبت های قبل بعد از عمل زانو در اصفهان عکس پروتز زانو

دوام پروتز مفصل زانو از یک بیمار به بیماردیگر متفاوت است و این مسئله بسته به فاکتورهایی مانند میزان انحراف وشدت تخریب مفصل زانو قبل از جراحی، شرایط بدنی بیمار، میزان فعالیت، وزن، دقت در کارگذاری پروتزها و بالانس و متعادل کردن بافت نرم زانو حین جراحی دارد.

با رعایت موارد زیرمی توان در جهت عمر حداکثری پروتز گام برداشت:

  • وزن شما در حد متعادل ومناسب باشد.
  • از بلند کردن اجسام سنگین و هل دادن آنها اجتناب کنید.
  • فعالیت و ورزش‌هایی که موجب ضربه زدن به زانو و در نتیجه آن به پلی اتیلن پروتز می‌گردد مستقیما باعث تسریع در شکستن پلی اتیلن و شل شدن پروتز زانو شده، که منجر به عمل جراحی دوباره مفصل می‌گردد، که موفقیت عمل اولیه را ندارد.

یادداشتی از دکتر مویدفر جراح زانو در اصفهان

سایت دکتر مهدی مویدفر توصیه و درمانهای پزشکی ارایه نمی کند. اطلاعات مقاله عمل جراحی تعویض مفصل و کشکک زانو-آرتروپلاستی زانو فقط برای اهداف آموزشی است و به عنوان جایگزینی برای تشخیص یا درمان پزشکی در نظر گرفته نشده است. شما نباید از این اطلاعات برای تشخیص یا درمان یک مشکل یا بیماری استفاده کنید. همیشه قبل از هر اقدامی در ارتباط درمان خودسرانه یا مصرف مکمل های دارویی یا شروع یک برنامه تمرینات ورزشی زانو، با پزشک خود مشورت کنید.

دکتر مویدفر فوق تخصص درمان بیماری های زانو پیشنهاد میکنند چنانچه سوال یا راهنمایی در ارتباط با بیماری های زانو دارید با ایشان در میان بگذارید. برای دریافت اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت می توانید با شماره های ۰۳۱۳۱۳۱۵۸۷۰۰۳۱۳۱۳۱۵۸۷۱ تماس حاصل نمایید.

13 دیدگاه در مقاله “عمل جراحی تعویض مفصل و کشکک زانو-آرتروپلاستی زانو

  1. بازتاب: عمل جراحی تعویض مفصل زانو و مراقبت‌های پس از آن - متخصص ارتوپد و جراح زانو

  2. بازتاب: بهترین متخصص و دکتر ارتوپد - جراح ارتوپد و فوق تخصص زانو در اصفهان:دکتر مهدی مؤیدفر

  3. محمد قاراگزلیان پاسخ

    سلام : 66 ساله هستم حدود8 سال است عمل باز قلب انجام داده ام ، آیا در زمان عمل باید بیهوشی بگیرم یا بیهوشی موضعی؟

  4. شیرین پاسخ

    با سلام مادرم عمل تعویض مفصل زانو انجام داده و پروتز داره سوالم اینه که آیا امپول های شل کننده عضله روی پروتز تاثیر بدی دارن یا نه با تشکر

  5. خادمی پاسخ

    سلام.آیااین عمل جزءاعمال جراحی زیبایی محسوب میشود؟

  6. محمد پاسخ

    درود .سال نو مبارک.
    من محمد هستم ازخوزستان شهراندیمشک.ببخشید دکتر من پدرم متولد سال 1323هستش وتا الان هم روی پای خودش بوده وهستش وازجوانی تا همین امروز هم کشاورزی میکنه ومیره سر زمین وبیل هم میزنه،البته از یکسال گذشته تقریبا کمتر بیل میزنه وکارای سنگین انجام میده نسبت به قبل.مدتی هستش دقیق نمیدونم البته چقد ولی میدونم از یکسال پیش حداقل میگف که زانوم درد میکنه وتا امروز که خیلی دردش میکنه ویکمم میلنگه از شدت درد وطوری هستش که هروقت میره بیرون ومیاد میگه پام خیلی دردم میکنه وکلی پماد وقرص وداروی ضد درد مصرف کرده ومیکنه..حالت دکتر خاستم بدونم ایا پدرم نیاز به عمل تشتک زانو داره؟وبفرمایید احتمال موفقیت این عمل وبعد عمل که دیگه مشکلش حل بشه کاملا چند درصدمیباشد؟وبفرمایید کل هزینه دکتر وبیمارستان وعملش کلا تمام خرجش باهم چقدمیشه نهایتا؟ودراخر بفرماییدکه ایامیشه از دفترچه بیمه هم استفاده کنه یانه؟درچه بخشهایی از هزینه ها میتونه استفاده کنه ؟وبفرمایید چطوری میتونیم نوبت عمل بزنیم غیر حضوری؟با تشکر ازشما .بدرود

  7. بازتاب: فیزیوتراپی و مراقبت‌های پس از تعویض مفصل زانو - دکتر رئیس السادات، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، کمردرد، سیاتیک و آرتروز

    • دکتر مهدی مؤیـدفر نویسنده نوشتهپاسخ

      مراقبت بعد از عمل تعویض مفصل زانو,فیلم عمل کشکک زانو,عکس تعویض مفصل زانو,عوارض تعویض مفصل زانو,مراقبت بعد از عمل تعویض مفصل زانو,ورم پا بعد از جراحی تعویض مفصل زانو,ارتروپلاستی زانو,شرایط عمل زانو,بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو,هزینه تعویض مفصل زانو,فیلم عمل تعویض مفصل زانو,جدیدترین روش تعویض مفصل زانو,عکس تعویض مفصل زانو,تعویض مفصل زانو با لیزر,بهترین متخصص جراحی زانو,فوق تخصص زانو از امریکا

  8. بازتاب: تشخیص و درمان استئوآرتریت زانو (ساییدگی مفصل زانو) با دارو و جراحی - جراح ارتوپد و فوق تخصص زانو در اصفهان:دکتر مهدی مؤیدفر

  9. بازتاب: زانودرد،زانو درد،بهترین فوق تخصص زانو،بهترین دکتر ارتوپد ایران،عمل جراحی استئوتومی

  10. بازتاب: مراقبت‌ها و برنامه ورزشی بعد از جراحی تعویض مفصل زانو

  11. بازتاب: نحوه استفاده صحیح از عصای زیر بغل برای راه رفتن، نشستن و پله 🪄🩺

  12. بازتاب: راهنماي بعد از عمل جراحی زانو – دكتر ورياني متخصص ارتوپد و فوق تخصص زانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *